SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ekspansja sieci Lewiatan. 2,8 tys. sklepów i powstaną kolejne

Lewiatan zapowiada zwiększanie liczby sklepów w całej Polsce. Będą to wyłącznie placówki franczyzowe. Dzięki dopasowaniu oferty produktów do lokalnych rynków, Lewiatan notuje sukcesywne wzrosty, a kontynuację tego trendu ma zapewnić m.in. zwiększenie liczby produktów marek własnych.

– Sieć Lewiatan na koniec 2013 roku miała 2,8 tys. sklepów i tę liczbę zamierzamy zwiększać w kolejnych latach. Nasza strategia działania na najbliższe lata określa kluczowe cele do osiągnięcia. Chcemy w tym okresie między innymi podwoić liczbę sklepów działających w formacie marketowym, jednocześnie zapewniając szeroką pomoc mniejszym placówkom w dostosowaniu się do większego formatu – zapowiada Marcin Poniatowski, członek zarządu ds. marketingu Lewiatan Holding SA.

Marcin Poniatowski podkreśla, że Lewiatan będzie zarówno pozyskiwał już istniejące sklepy do swojej sieci, jak i wspierał rozwój organiczny obecnych franczyzobiorców. Spółka nie planuje jednak tworzenia własnych placówek – cała sieć jest oparta o franczyzę.

Dzięki franczyzowej formule współpracy sklepy Lewiatan potrafią lepiej dostosować asortyment do lokalnego rynku i zmieniających się potrzeb klientów. Między innymi dzięki temu Lewiatan co roku notuje wzrosty sprzedaży. Jak podkreśla Poniatowski, są one znaczne i odczuwalne.

– Oczywiście rozwijamy te grupy asortymentowe, które są najbardziej poszukiwane przez konsumentów. Duży nacisk kładziemy obecnie na produkty świeże – owoce, warzywa, mięso, wędliny – tak, żeby zapewnić klientom możliwie najatrakcyjniejszą ofertę. W ślad za tym idą szkolenia dla pracowników i kadry kierowniczej oraz modernizacje sklepów. Zamierzamy także sukcesywnie poszerzać ofertę produktów marki własnej Lewiatan, aby na przestrzeni 3-4 lat podwoić wolumen ich sprzedaży – zapowiada Marcin Poniatowski.

Marcin Poniatowski zapowiada równomierny rozwój w całej Polski. Podkreśla, że choć 2,8 tys. sklepów to duża liczba, wciąż jest miejsce na rynku na wiele nowych placówek. Dodaje, że w zależności od lokalizacji sklepu różni są nie tylko klienci, lecz także konkurencja. Dlatego niezbędne są działania, które pozwolą skutecznie konkurować.

– Zawsze dopasowujemy nasze działania, począwszy od polityki cenowej i asortymentowej, poprzez aktywność promocyjną, aż do warunków lokalnego rynku, i tak dobieramy pakiet działań, aby wzmacniać konkurencyjność naszych franczyzobiorców – mówi Poniatowski.

Zgodnie z danymi ze strony internetowej spółki, na koniec 2013 r. Lewiatan zatrudniał ok. 22 tys. osób w całym kraju, a roczne obroty sieci przekroczyły 8,1 mld zł.

Dołącz do dyskusji: Ekspansja sieci Lewiatan. 2,8 tys. sklepów i powstaną kolejne

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl