Starcom, DDB i McDonald’s z największą liczbą nominacji do Effie Awards Poland 2023. Bez firm działających w Rosji
Jury 24. edycji Effie Awards Poland nominowało 103 kampanie w 30 kategoriach konkursowych. Najwięcej nominacji otrzymały agencje Starcom (15) i DDB Warszawa (12), a wśród reklamodawców McDonald’s (6). Komitet Organizacyjny Effie nie dopuszcza do dalszego udziału projektów autorstwa firm, które działają aktywnie na rynku rosyjskim.

Ponad 200 ekspertów zasiadających w 14 grupach jurorskich pod przewodnictwem Magdaleny Kotlarczyk, country director w Google Polska oceniło rekordową, w historii konkursu, liczbę zgłoszeń. W tegorocznej edycji zgłaszający mieli do wyboru 30 kategorii.
Wśród agencji najwięcej nominacji otrzymały: DDB Warszawa (12), Ogilvy (7), oraz Gong i Publicis Worldwide (po 6).
Liderami nominacji wśród agencji mediowych zostali: Starcom (15), EssenceMediacom i OMD (po 9), Mediahub i Wavemaker (po 8).
Najwięcej nominacji spośród marketerów otrzymali: McDonald’s (6) oraz ING Bank Śląski (5), zaraz za nimi Allegro, Bank BNP Paribas oraz P&G (po 4).
Bez firm zaangażowanych w Rosji na Effie
Komitet Organizacyjny Effie Poland weryfikuje prace pod kątem zaangażowania firm na rynku rosyjskim. Przy weryfikacji posługuje się ogólnodostępną i regularnie aktualizowaną listą Yale School of Management Grade F (Companies that are just continuing business-as-usual in Russia). Polski program Effie jest jedynym na świecie, który tak jak ukraiński, wprowadził powyższe rozwiązanie. Żadna z firm posiadająca Grade F w momencie weryfikacji nie może pozostać w konkursie.
Nagrodzonych poznamy 7 listopada 2023 podczas uroczystej gali, która odbędzie się w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie.
Podczas ubiegłorocznej edycji Effie Awards Poland zostało wręczonych 66 statuetek - 37 brązowych, 19 srebrnych, 10 złotych. Najważniejsze wyróżnienie - nagroda Grand Prix Effie 2022 - powędrowało do Yes Biżuteria, agencji 180heartbeats + Jung v. Matt, Stratosfery, Massive Music i Mediahub za kampanię „Jestem kobietą”. Agencją reklamową roku została DDB Warszawa, mediową Starcom a firmą roku - Grupa Maspex.






Dołącz do dyskusji: Starcom, DDB i McDonald’s z największą liczbą nominacji do Effie Awards Poland 2023. Bez firm działających w Rosji