„Działkowiec” na czele sprzedaży miesięczników o ogrodnictwie w I półroczu 2016, „Mam Ogród” wyprzedził „Przepis na Ogród”
W I półroczu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników o ogrodnictwie był „Działkowiec”. Jedynym wzrostem pochwalić się mógł „Mam Ogród”, a najwięcej stracił „Mój Piękny Ogród”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Działkowca” (Działkowiec) w I półroczu 2016 roku wyniosła 102 263 egz. W porównaniu do I półrocza 2015 roku zmniejszyła się ona o 2,31 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Mam Ogród” (Phoenix Press). Jego średni wynik uplasował się na poziomie 85 663 egz., po wzroście o 3,15 proc. - jedynym w zestawieniu.
Na ostatnią pozycję podium spadł z kolei miesięcznik „Przepis na Ogród” (Grupa Burda). Jego średni wynik sprzedażowy zmniejszył się o 14,25 proc. do 72 886 egz.
Piąty był „Mój Piękny Ogród” (Grupa Burda) ze średnią sprzedażą ogółem w I półroczu br. na poziomie 41 135 egz. Tytuł ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 27,21 proc. Miesięcznik ten w I półroczu ub.r. był czwarty.
Wirtualnemedia.pl |
I półrocze |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Działkowiec |
164 910 |
102 271 |
102 263 |
171 725 |
104 679 |
104 679 |
-2,31% |
Mam Ogród |
141 035 |
85 663 |
85 663 |
147 312 |
83 050 |
83 050 |
3,15% |
Przepis na Ogród |
126 866 |
72 886 |
72 886 |
151 965 |
84 996 |
84 996 |
-14,25% |
Mój Ogródek |
87 860 |
42 654 |
42 638 |
111 462 |
44 718 |
44 718 |
-4,65% |
Mój Piękny Ogród |
76 417 |
41 135 |
41 135 |
97 017 |
56 513 |
56 513 |
-27,21% |
Magnolia |
69 667 |
30 706 |
29 206 |
69 697 |
35 601 |
35 599 |
-17,96% |
Hasło Ogrodnicze |
8 000 |
2 665 |
2 582 |
8 000 |
2 963 |
2 876 |
-10,22% |
W czerwcu 2016 roku liderem też był „Działkowiec”. Jego sprzedaż ogółem w porównaniu do czerwca 2015 roku zmniejszyła się o 7,05 proc. do 98 901 egz.
Wiceliderem był „Przepis na Ogród” (78 405 egz.; w dół o 16,95 proc.), a podium uzupełnia „Mam Ogród” (72 664 egz.; - 14,30 proc.).
W tym ujęciu wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej też stracił „Mój Piękny Ogród” - było to 28,21 proc. do 33 063 egz.
Wirtualnemedia.pl |
czerwiec |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Działkowiec |
169 190 |
98 901 |
98 901 |
168 650 |
106 403 |
106 403 |
-7,05% |
Przepis na Ogród |
134 000 |
78 405 |
78 405 |
145 000 |
94 412 |
94 412 |
-16,95% |
Mam Ogród |
145 000 |
72 664 |
72 664 |
147 500 |
84 787 |
84 787 |
-14,30% |
Mój Ogródek |
90 300 |
43 490 |
43 443 |
101 950 |
45 552 |
45 552 |
-4,63% |
Mój Piękny Ogród |
60 000 |
33 063 |
33 063 |
90 000 |
46 057 |
46 057 |
-28,21% |
Magnolia |
61 000 |
35 724 |
26 724 |
70 000 |
36 487 |
36 485 |
-26,75% |
Hasło Ogrodnicze |
8 000 |
2 657 |
2 576 |
8 000 |
2 961 |
2 872 |
-10,31% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Działkowiec” na czele sprzedaży miesięczników o ogrodnictwie w I półroczu 2016, „Mam Ogród” wyprzedził „Przepis na Ogród”