Dwie trzecie Polaków nie sprzedało nic w internecie, brak zaufania główną barierą
66 proc. Polaków nigdy nie próbowało sprzedać jakiegokolwiek przedmiotu przez internet – wynika z badania Instytutu Homo Homini dla Sprzedajemy.pl. Jako główną wadę e-commerce wymieniają brak zaufania do innych użytkowników.
Mimo że 66 proc. Polaków nie próbowało sprzedać czegokolwiek przez internet, 60 proc. deklaruje, że chętnie sprzedaliby niepotrzebne przedmioty w sieci. Zupełny brak zainteresowania sprzedażą online deklaruje 39 proc. osób.
Spośród osób deklarujących gotowość do sprzedawania w internecie ponad połowa jako powód podaje wygodę, a jedna czwarta – poszerzanie rynku nabywców. Tylko 2,2 proc. uważa, że sprzedaż w sieci jest szybsza i bardziej efektywna.
Wśród Polaków niebiorących pod uwagę sprzedaży przez internet prawie jedna piąta twierdzi, że nie ma na to czasu. Nieco mniej osób z tej grupy deklaruje, że woli oddawać używane rzeczy potrzebującym, nie ma zaufania do sprzedawania w sieci lub nie wie, jak realizuje się takie transakcje.
Z kolei wśród Polaków, którzy sprzedawali już coś w internecie, co piąty za główną wadę portali aukcyjnych uważa brak zaufania i możliwości weryfikacji nieuczciwych kontrahentów. Nieco mniej osób jako mankament serwisów e-commerce wymienia słabą prezentację sprzedawanych przedmiotów lub niezgodność zdjęcia z oryginałem oraz kwestie związane z transportem.
Badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Homo Homini na zlecenie serwisu Sprzedajemy.pl 15 i 16 grudnia ub.r. Sodaż metodą telefonicznych wywiadów kwestionariuszowych CATI objął 1085 osób. Grupa ta jest liczebnie reprezentatywna dla ogółu mieszkańców Polski z zachowaniem reprezentacji liczbowej zaludnienia. Błąd oszacowania wynosi 3 proc., a poziom ufności – 0,95 proc.
Dołącz do dyskusji: Dwie trzecie Polaków nie sprzedało nic w internecie, brak zaufania główną barierą