Dwa nowe kanały od MTV, zmiany w VH 1
Jesienią br. MTV Networks Polska uruchomi kanał akcji Spike i komediowy Comedy Central Extra, a w kwietniu w VH 1 pojawi się pasmo Comedy Central Family.
- W kanale Spike znajdzie się wszystko co związane jest z akcją - mówi Monika Chojnacka-Maścianica, dyrektor programowa MTV Networks Polska. Około połowę jego ramówki stanowić będą produkcje fabularne (głównie seriale akcji i sensacyjne , w tym znane widzom w Polsce produkcje „CSI: Kryminalne Zagadki Las Vegas” czy „24 godziny” oraz seriale komediowe) , a resztę ramówki wypełnią produkcje popularno-naukowe, reality-shows oraz programy sportowe. Stacja kierowana będzie głównie do mężczyzn w wieku 16-49 lat. Od początku nadawana będzie w formacie 16:9. – Polska to pierwszy kraj poza USA, gdzie pojawi się Spike – podkreśla Chojnacka-Maścianica.
Drugim nowym kanałem w portfolio spółki będzie stacja pod roboczym tytułem Comedy Central Extra. - Będzie to telewizja dla widzów lubiących klasykę komedii - informuje dyrektor programowa MTVNP. Na jej antenie mają być emitowane znane i lubiane produkcje, które nie są jednak kontrowersyjne, jak niektóre seriale nadawane w głównym Comedy Central. Na razie spółka nie ujawnia, jaka dokładnie będzie oferta programowa stacji, która ma być kierowana do widzów w wieku do 30 do 49 lat.
Propozycje komediowe znajdą się również w nowym paśmie Comedy Central Family, które od 24 kwietnia br. zajmie 6-8 godzin na antenie muzycznego kanału VH 1 Polska i prawdopodobnie będzie nadawane w dni powszednie od 16.00 do 24.00, a w weekendy od 15.00 do 2.00. - Kanał pozycjonowany będzie jako ciepły i rodzinny – mówi Chojnacka-Maścianica. W ramówce pasma znajdą się seriale nazywane widzom z innych anten (np. „Cudowne lata”), pozycje emitowane wcześniej przez Comedy Central (np. „Diabli nadali”, „Wszyscy kochają...”, „Jim wie lepiej”), a także produkcje zupełnie nowe w Polsce. Kierowany będzie do kobiet w wieku do 16 do 49 lat. Comedy Central Family oglądać można obecnie w Holandii.
Spółka zdecydowała się na wprowadzenie Comedy Central Family kosztem części obecnej ramówki VH 1 Polska (znikną z niej nadawane dotąd programy rozrywkowe), bo zdaniem nadawcy z obecnym kontentem stacja ta się już nie rozwija. I to pomimo wzrostu jej udziału w grupie docelowej (cab-sat, 16-49) o 17 proc. do 0,07 proc. w 2009 roku. – Widzimy, że potencjał VH 1 przy jego obecnej dystrybucji jest wyższy niż osiągana przez niego oglądalność. Dlatego chcemy ofertę tej stacji dopasować do jej widzów – tłumaczy Monika Chojnacka-Maścianica.
MTV Networks Polska inwestuje w kolejne kanały komediowe, bo to Comedy Central dynamicznie piął się w górę w ubiegłym, trudnym dla nadawców roku. Jego udział w rynku w grupie docelowej (cab-sat, 16-49) wzrósł o 60 proc. do 0,16 proc. i rośnie dalej. Odwrotnie miały się za to kanały muzyczne, będące dotychczas głównym filarem spółki. Udział Viva Polska spadł w ub.r. w grupie docelowej (cab-sat 13-29) o 14 proc. do 0,39 proc., a MTV Polska - o 21 proc. do 0,21 proc., mimo że wzrosły zasięgu obu kanałów.
Izabela Wiley, dyrektor generalna MTV Networks Polska, tłumaczy te spadki m.in. dużą konkurencją ze strony kanałów naziemnych, które coraz więcej programu kierują do młodego widza (np. TVN nadając „You Can Dance”.). Powodem spadków był też kryzys przez który kanały te miały w ub.r. słabszy kontent. – W tym roku będziemy się skupiać na zatrzymaniu niekorzystnej tendencji dotyczącej tych stacji – podkreśla Wiley.
Wszystkie dane AGB Nielsen Media Research. Cab-sat – gospodarstwa domowe z telewizją kablową i/lub satelitarną.
Dołącz do dyskusji: Dwa nowe kanały od MTV, zmiany w VH 1