Duży spadek wpływów reklamowych "Gazety Wyborczej"
Wpływy reklamowe dzienników w styczniu 2009 roku spadły o 11 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok temu. Sporo straciła 'Gazeta Wyborcza i 'Dziennik', zyskała 'Rzeczpospolita' i "Fakt" - raport Wirtualnemedia.pl.
"Gazeta Wyborcza" (Agora) zmniejszyła w styczniu 2009 roku cennikowe wpływy z reklam do poziomu 60 mln zł, czyli o 15 mln zł wobec analogicznego okresu 2008- wynika z monitoringu gazet codziennych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu utrzymał się dziennik "Polska" (Polskapresse), który zanotował przychody reklamowe na poziomie 19,5 mln zł (spadek o 2,3 mln zł). Trzecie miejsce przypadło dla "Rzeczpospolitej" (Presspublika) - 13,38 mln zł (wzrost o 0,8 mln zł).
Wszystkie monitorowane gazety codzienne zarobiły 164 mln zł w styczniu 2009 r. wobec 184 mln zł w 2008 roku (dane cennikowe, dane bez autopromocji).
Rok / Miesiąc | I.2009 |
Główne medium + wyd. lokalne | Wpływy [zł] |
Razem: gazety | 164 625 647 zł |
GAZETA WYBORCZA | 60 109 262 zł |
POLSKA | 19 539 385 zł |
RZECZPOSPOLITA | 13 387 976 zł |
FAKT | 11 490 147 zł |
DZIENNIK | 9 756 020 zł |
Rok / Miesiąc | I.2008 |
Główne medium + wyd. lokalne | Wpływy [zł] |
Razem: gazety | 184 106 261 zł |
GAZETA WYBORCZA | 75 041 464 zł |
POLSKA | 21 870 738 zł |
DZIENNIK | 12 653 482 zł |
RZECZPOSPOLITA | 12 626 952 zł |
FAKT | 10 576 171 zł |
dane cennikowe netto, bez autopromocji, źródło: Expert
Monitor
Dołącz do dyskusji: Duży spadek wpływów reklamowych "Gazety Wyborczej"