Duży spadek wpływów reklamowych "Gazety Wyborczej"
Wpływy reklamowe dzienników w styczniu 2009 roku spadły o 11 proc.w porównaniu do analogicznego okresu rok temu. Sporo straciła'Gazeta Wyborcza i 'Dziennik', zyskała 'Rzeczpospolita' i "Fakt" -raport Wirtualnemedia.pl.
"Gazeta Wyborcza" (Agora) zmniejszyła w styczniu 2009 rokucennikowe wpływy z reklam do poziomu 60 mln zł, czyli o 15 mln złwobec analogicznego okresu 2008- wynika z monitoringu gazetcodziennych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portaluWirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu utrzymał się dziennik "Polska" (Polskapresse),który zanotował przychody reklamowe na poziomie 19,5 mln zł (spadeko 2,3 mln zł). Trzecie miejsce przypadło dla "Rzeczpospolitej"(Presspublika) - 13,38 mln zł (wzrost o 0,8 mln zł).
Wszystkie monitorowane gazety codzienne zarobiły 164 mln zł wstyczniu 2009 r. wobec 184 mln zł w 2008 roku (dane cennikowe, danebez autopromocji).
Rok /Miesiąc | I.2009 |
Główne medium +wyd. lokalne | Wpływy [zł] |
Razem:gazety | 164 625 647 zł |
GAZETA WYBORCZA | 60 109 262 zł |
POLSKA | 19 539 385 zł |
RZECZPOSPOLITA | 13 387 976 zł |
FAKT | 11 490 147 zł |
DZIENNIK | 9 756 020 zł |
Rok /Miesiąc | I.2008 |
Główne medium +wyd. lokalne | Wpływy [zł] |
Razem:gazety | 184 106 261 zł |
GAZETA WYBORCZA | 75 041 464 zł |
POLSKA | 21 870 738 zł |
DZIENNIK | 12 653 482 zł |
RZECZPOSPOLITA | 12 626 952 zł |
FAKT | 10 576 171 zł |
dane cennikowe netto, bez autopromocji, źródło: ExpertMonitor
Raport
Dołącz do dyskusji: Duży spadek wpływów reklamowych "Gazety Wyborczej"