Duży spadek TVP1 po zakończeniu mundialu. Polsat nowym liderem
Hitem zeszłego tygodnia w telewizji był pokazany w Polsacie „Kevin sam w domu”, który pokonał popularny serial TVP2 „M jak miłość”. Liderem pod względem udziałów okazał się Polsat, który po zakończeniu mundialu wyprzedził TVP1, notującą spory spadek.
W tygodniu od 19 do 25 grudnia br. najwięcej widzów w telewizji zgromadził film „Kevin sam w domu”. Amerykańska komedia, nadawana co roku w Wigilię w Polsacie, tym razem obejrzana została przez 3,83 mln osób przy udziale w rynku TV wynoszącym 34,7 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl
"Fakty" z wyższą widownią niż "Wiadomości"
Drugie miejsce zajął kolejny odcinek serialu „M jak miłość", który w Dwójce oglądało 3,39 mln widzów (27,85 proc. udziału). Podium uzupełniają „Fakty” TVN z 2,62 mln oglądających.
Na kolejnych pozycjach znalazły się: serial TVP2 „Na dobre i na złe” (2,23 mln widzów ) i świąteczny odcinek programu TVP1 „Rolnik szuka żony” (2,2 mln). Kolejny program informacyjny uplasował się na miejscu szóstym - były to „Wiadomości” TVP1 (2,1 mln).
W zestawieniu top 20 programów zeszłego tygodnia najwięcej, bo siedem pozycji umieściła TVP1. Sześć pozycji należało do stacji TVN.
Spadek udziału TVP1 aż o 3,65 pkt. proc.
Nowym liderem rynku telewizyjnego w zeszłym tygodniu został Polsat z 9,69 proc. udziału po wzroście względem poprzedniego tygodnia o 1,98 pkt proc. Po zakończeniu mundialu spadek zanotowała TVP1 - jej udział zmalał z 13,02 proc. do 9,37 proc. (aż o 3,65 pkt. proc.), a publiczny kanał spadł na na drugie miejsce. Dalej w zestawieniu znalazły się: TVP2 (8,16 proc.) i TVN (7,82 proc.). Oba kanały zanotowały wzrost o 0,03 pkt. proc.
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego spadł z 36,65 proc. do 35,04 proc.
Najpopularniejszą newsową była telewizja TVN24 z udziałem w rynku TV wynoszącym 5,76 proc., co dało jej miejsce piąte w zestawieniu. Oczko niżej znalazło się TVP Info (4,66 proc.). Polsat News zajął miejsce 10. z 1,94 proc. udziału.
Dołącz do dyskusji: Duży spadek TVP1 po zakończeniu mundialu. Polsat nowym liderem