Dove wprowadza grę wideo, by zwalczać stereotypy dotyczące piękna
Marka kosmetyczna Dove (Unilever) uruchomiła grę wideo, by walczyć ze stereotypami dotyczącymi piękna w wirtualnym świecie.
Marka Dove ogłosiła wprowadzenie gry wideo na Roblox, której awatary będą miały różne typy ciała, odcienie skóry i zdolności fizyczne. Twórcy chcą w ten sposób podkreślić potrzebę różnorodności ( różnorodności ), która jest niedostatecznie reprezentowana we współczesnych grach.
Super U Story to darmowa gra dla dziewczynek w wieku od 9 do 16 lat od Toya Game Studio. W ramach aktywacji gracze dowiedzą się o znaczeniu walki ze stereotypami i narzuconymi standardami piękna.
Gra wideo Dove została zainspirowana wynikami badania, które wykazało, że 60 proc. kobiet było niezadowolonych ze stopnia zaangażowania w sferę gier, a 35 proc. zauważyło, że negatywnie wpłynęło to na ich samoocenę. Wielu uczestników ankiety doświadczyło dyskryminacji i uprzedmiotowienia seksualnego w ramach gier komputerowych.
Ponadto zespół Dove współpracuje z Epic Games nad opracowaniem nowego wyglądu postaci kobiecych w grach wideo w ramach inicjatywy „Real Virtual Beauty”. Ruszyło też szkolenie dla twórców gier i projektantów gier mające na celu poprawę wyglądu postaci z uwzględnieniem różnorodności ich wyglądu.
Dołącz do dyskusji: Dove wprowadza grę wideo, by zwalczać stereotypy dotyczące piękna