Dott startuje w Warszawie, oferuje 1,5 tys. hulajnóg elektrycznych do wypożyczania
Firma Dott oferująca hulajnogi elektryczne do wypożyczania zaczyna działalność w Warszawie. Wprowadza 1,5 tys. hulajnóg, za ich wypożyczanie można płacić jednorazowo lub wykupić pakiety.
Dott zapowiada, że jego hulajnogi elektryczne są rozmieszczone nie tylko w centrum Warszawy, lecz także na jej obrzeżach. Firma podkreśla, że 1,5 oferowanych przez nią hulajnóg do dwa-trzy razy więcej niż u konkurencyjnych operatorów.
- Na rynku francuskim i włoskim, zaobserwowaliśmy zmianę trendu w korzystaniu z hulajnóg w dobie pandemii: ludzie zaczęli przemieszczać się w obrębie swoich dzielnic mieszkalnych, a nie jak dotychczas do centrum miasta. Odpowiadając na to zapotrzebowanie, postanowiliśmy w Warszawie skupić się na razie na zaoferowaniu naszej usługi w dzielnicach mieszkalnych - opisuje Borys Pawliczak, general manager Dott w Polsce.
Do wypożyczania hulajnóg Dott służy aplikacja mobilna, którą można pobrać na urządzenia z Androidem i iOS.
Ile kosztuje wypożyczenie hulajnogi Dott?
Przy wypożyczeniu hulajnogi Doot pobiera 2,70 zł opłaty początkowej, a potem 49 groszy za minutę jazdy.
Firma oferuje też dwa pakiety:
- dwa przejazdy dziennie trwające po 15 minut za 5 zł,
- 50 przejazdów po 15 minut w ciągu tygodnia za 19,99 zł.
Dott zapewnia, że w związku z epidemią koronawirusa dezynfekuje regularnie swoje hulajnogi oraz utrzymuje wysokie standardy sanitarne w magazynach i punktach mechanicznych.
- Cieszę się, że w okresie samoizolacji udało nam się ruszyć z inicjatywą pomagającą w bezpieczny sposób przemieszczać się po Warszawie. Jestem dumny, że to, co przetestowaliśmy już na innych europejskich rynkach wprowadzamy do Polski - podkreśla Borys Pawliczak.
Spółka współpracuje z samorządami przy tworzeniu regulacji prawnych dotyczących ruchu hulajnóg elektrycznych oraz ze Stowarzyszeniem Mobilne Miasto. - Ważne jest, aby w czasie pandemii w przestrzeni miejskiej dostępne były urządzenia i pojazdy, które umożliwią nam łatwe, efektywne i ekologiczne przemieszczanie się, przy jednoczesnym zachowaniu dystansu społecznego. W te potrzeby świetnie wpisuje się tzw. mikromobilność, np. elektryczne hulajnogi, jednakże przy założeniu, że ten segment mobilności doczeka się rozsądnych regulacji w prawie o ruchu drogowym, których na dzień dzisiejszy wciąż brakuje - uważa Adam Jędrzejewski, założyciel i prezes Stowarzyszenia Mobilne Miasto.
Dott z 50 mln euro od inwestorów
Firma Dott ma centralę w Amsterdamie. Swoje hulajnogi oferuje też m.in. w Brukseli, Paryżu, Lyonie i Turynie.
Spółka pozyskała od inwestorów ok. 50 mln euro na rozwój, z czego 30 mln w ub.r. Jej udziałowcami są m.in. fundusze Felix Capital, QT Ventures, Alex Springer Digital Ventures (kontrolowany przez Axel Springer, współwłaściciela obecnego w Polsce Ringier Axel Springer Media) oraz Naspers Ventures (kontrolowany przez koncern Naspers, do którego należą w Polsce Grupa OLX i PayU).
E-hulajnogi od Lime, Hive, Bird i Bolta
W największych polskich miastach działa już kilka firm oferujących wypożyczanie hulajnóg elektrycznych. Jesienią 2018 roku w Warszawie i Wrocławiu wystartowała firma Lime, w czerwcu ub.r. informowała, że w stolicy na jej hulajnogach wykonano już milion przejazdów.
Platforma Hive, należąca do firmy taksówkowej Free Now, wiosną ub.r. pojawiła się w Warszawie i Wrocławiu, a w sierpniu zaoferowała swoje e-hulajnogi w Krakowie i Poznaniu.
Amerykański startup hulajnogowy Bird w kwietniu ub.r. wystartował w Warszawie, a potem we Wrocławiu, Poznaniu i Krakowie (w tym ostatnim mieście oferuje 100 hulajnóg).
W ten segment weszły też platformy do zamawiania przejazdów samochodami. W lipcu ub.r. Uber udostępnił w swojej aplikacji wypożyczanie e-hulajnóg Lime, natomiast Bolt miesiąc temu zaoferował własne hulajnogi elektryczne do wypożyczania w Warszawie i Krakowie, a od bieżącego tygodnia także w Lublinie.
Dołącz do dyskusji: Dott startuje w Warszawie, oferuje 1,5 tys. hulajnóg elektrycznych do wypożyczania