Czołowe serwisy społecznościowe i blogi w USA
MySpace utrzymał we wrześniu pozycją najpopularniejszego serwisuspołecznościowego w USA. Wśród blogów na czele jest Blogger,należący do Google.
W ubiegłym miesiącu MySpace zanotował 58,6 miliona unikalnychodwiedzin. To o 24 procent więcej w porównaniu z wrześniem rokuubiegłego - informuje serwis Marketing Charts, powołując się nadane firmy badawczej Nielsen Online.
O wiele wyższy wzrost - 133 procent - w tym samym okresiezanotował drugi najpopularniejszy serwis społecznościowy w USA,jakim jest Facebook. Jednak z liczbą 18,1 miliona unikalnychodwiedzin wciąż daleko mu do MySpace.
Za MySpace i Facebook, w pierwszej dziesiątcenajpopularniejszych społeczności internetowych w USA znalazły się:Classmates Online (13,3 miliona unikalnych odwiedzin, bez zmian wporównaniu z ubiegłym rokiem), Windows Live Spaces (10,3 mln,wzrost o 33 procent), AOL Hometown (7,7 mln, spadek o 23 procent),Reunion.com (4,8 mln, wzrost o 3 procent), LinkedIn (4,1 mln,wzrost o 131 procent), AOL People Connection (4 mln, spadek o 34procent), Club Penguin (3,8 mln, wzrost o 183 procent) orazBuzznet.com (3,7 mln, wzrost o 252 procent).
Z kolei wśród blogów internetowych, we wrześniu Bloggerzanotował wzrost liczby unikalnych odwiedzin o 50 procent, dopoziomu 29,6 miliona. Drugi w rankingu blog Six Apart TypePad miałblisko 11 milionów odwiedzin - o 46 procent więcej w porównaniu zwrześniem zeszłego roku. Ale najwyższym wzrostem - aż o 290 procent- może się pochwalić trzeci pod względem popularności blogWordPress.com (10,4 miliona unikalnych odwiedzin).
Za wymienionymi wyżej blogami, w pierwszej dziesiątce znalazłysię jeszcze: tmz.com (10,3 miliona unikalnych odwiedzin, wzrost o72 procent w porównaniu z ubiegłym rokiem), LiveJournal (4,2 mln,wzrost o 13 procent), Xanga.com (3 mln, spadek o 46 procent),Perezhilton.com (2,2 mln, wzrost o 79 procent), Engadget (2 mln,wzrost o 34 procent), Gizmodo (1,9 mln, wzrost o 148 procent) orazThatsfit (1,7 mln, przed rokiem nie notowany).
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: Czołowe serwisy społecznościowe i blogi w USA