Czarne prognozy dla prasy codziennej
Aż o 45,2 procenta w latach 2005 - 2012 zmniejszą się dochody zreklam amerykańskich gazet.
Już w 2008 roku dochody te spadły o 16,4 procenta, do poziomu37,9 miliarda dolarów. Bieżący rok ma przynieść spadek o 15,9procenta, a w latach 2010, 2011 i 2012 kolejno o 5,3, 3,6 i 2,5procenta - prognozuje firma eMarketer.
W roku 2012 dochody z reklam prasy codziennej w USA mają wynieść28,4 miliarda dolarów. To niewiele ponad połowa w porównaniu znajlepszym dla tego rynku rokiem 2005 (49,4 miliarda dolarów).
Ratunkiem na spadające wpływy z reklam miał dla prasy byćinternet. Tutaj jednak po kilku dobrych latach również przychodzirecesja. Analitycy eMarketera szacują, że w ubiegłym roku dochodyamerykańskich gazet z reklam online zmniejszyły się o 0,4 procentawobec roku 2007 (z 3,17 do 3,15 miliarda dolarów), a w roku 2009spadną one o kolejne 4,7 procenta (do 3,01 miliarda dolarów).
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: Czarne prognozy dla prasy codziennej