Co wiemy o konkurencji?
77 proc. Polaków zdaje sobie sprawę, że konkurencja daje konsumentom większy wybór i lepszą jakość dóbr - wynika z badania TNS Polska.
62 proc. ankietowanych zauważyło, że niekorzystne dla naszych portfeli i niezgodne z prawem będzie ustalenie przez sprzedawców choinek jednej ceny za świerk srebrny.
Jednocześnie 50 proc. respondentów stwierdziło, że podniesienie ceny przez sprzedawcę fajerwerków przed sylwestrem jest niedozwolone.
Tymczasem jest to działanie legalne (co prawidłowo wskazało 39 proc. badanych), ponieważ przedsiębiorcy mają prawo samodzielnie kształtować ceny, a zabronione jest wspólne ich ustalanie z innymi przedsiębiorcami.
Badanie zostało przeprowadzone przez TNS Polska na zlecenie UOKiK w dniach 14-18 grudnia 2012 r., techniką wywiadu bezpośredniego wspomaganego komputerowo (CAPI), na reprezentatywnej, losowo wybranej próbie 1000 Polaków w wieku 15 i więcej lat.
Dołącz do dyskusji: Co wiemy o konkurencji?