Co trzeci Polak przywiązuje znaczenie do marki telefonu komórkowego
Dla 34 proc. Polaków znaczenie ma konkretna marka telefonu komórkowego, podczas gdy z zachodniej Europie poziom tych wskazań nie przekracza 21 proc. - wynika z badania The Forrester Consumer Technographics i analiz firmy MPG. Ogółem Polacy mają mniej telefonów, szybciej pozbywają się tych stacjonarnych, za to częściej wysyłają SMS-y.
34 proc. Polaków przywiązuje znaczenie do konkretnej marki telefonu komórkowego, podczas gdy w Wielkiej Brytanii deklaruje to 21 proc. respondentów, w Niemczech -19 proc., a we Francji - 14 proc. Również co trzecia osoba w naszym kraju przyznaje, że bez tego urządzenia nie czuje się oderwana od świata, podczas gdy takie poczucie ma aż 55 proc. Francuzów oraz po 51 proc. Włochów i Niemców.
Ogółem posiadanie przynajmniej jednego aktywnego telefonu deklaruje 79 proc. Polaków, czyli mniej niż Szwedów (94 proc.), Niemców i Holendrów (po 94 proc.) oraz Anglików (86 proc.), za to więcej niż Francuzów (76 proc.). Aż 38 proc. osób w naszym kraju przyznaje, że obecnie korzysta wyłącznie z telefonu komórkowego, natomiast na zachodzie Europy wskaźnik takich deklaracji nie przekracza 25 proc. 53 proc. Polaków wysyła SMS-y codziennie, a kolejne 21 proc. robi to przynajmniej raz w tygodniu, podczas gdy z takich wiadomości korzysta każdego dnia tylko 15 proc. Hiszpanów oraz po 29 proc. Niemców i Francuzów.
Przy wyborze nowej oferty Polacy najczęściej biorą pod uwagę bezpłatne minuty (82 proc. respondentów), koszt połączeń (75 proc.) i subsydiowanie nowego aparatu (51 proc.), podczas gdy w Niemczech poziom poszczególnych deklaracji wynosi odpowiednio 43 proc., 45 proc. i 33 proc., we Francji - 46 proc., 32 proc. i 40 proc., a w Wielkiej Brytanii - 61 proc., 47 proc. i 33 proc. Aż 91 proc. Polaków nie planuje zmian w swoim abonamencie telefonicznym, podczas gdy u Hiszpanów, Francuzów i Anglików ten odsetek jest bliski 80 proc.
Badanie The Forrester Consumer Technographics przeprowadzono w drugim kwartale bieżącego roku w Polsce, Szwecji, Holandii, Włoszech, Hiszpanii, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Francji. Ankiety objęły ogółem 25 932 respondentów (w tym 2 813 Polaków), a wyniki uzupełniają analizy domu mediowego MPG.
Dołącz do dyskusji: Co trzeci Polak przywiązuje znaczenie do marki telefonu komórkowego