Co piąty polski internauta ogląda w sieci telewizję, co ósmy – słucha radia lub czyta prasę
20 proc. polskich internatów, czyli 10 razy więcej niż dwa lata temu, ogląda w sieci programy telewizyjne - wynika z badania Startrack przeprowadzonego na zlecenie domu mediowego Starcom przez SMG/KRC. Natomiast słuchanie radia oraz czytanie prasy w internecie deklaruje po 12-13 proc. użytkowników sieci.
26 proc. polskich internautów z miast powyżej 20 tys. mieszkańców ogląda w sieci materiały wideo – pokazuje badanie przeprowadzone przez Millward Brawn SMG/KRC. Oznacza to ponaddwukrotny wzrost w porównaniu z 2007 rokiem, kiedy korzystanie z takich materiałów deklarowało 12 proc. użytkowników internetu. Jednocześnie 20 proc. respondentów ogląda w sieci programy telewizyjne, podczas gdy dwa lata temu robiło to tylko 2 proc.
Najpopularniejszymi treściami wideo w polskim internecie są krótkie filmiki, które ogląda 50 proc. wszystkich internautów w wieku 15-29 lat, 31 proc. tych w wieku 30-44 lat oraz 15 proc. tych w wieku 45-60 lat. Teledyski w sieci ogląda odpowiednio 32 proc., 15 proc. i 4 proc. użytkowników z tych grup. Z kolei transmisje sportowe online śledzi 9 proc. internautów w wieku 15-29 lat, 8 proc. tych w wieku 30-44 lat oraz 7 proc. tych w wieku 45-60 lat. W przypadku programów telewizyjnych popularność w tych grupach wynosi odpowiednio 9 proc., 7 proc. i 4 proc., a w przypadku seriali – 8 proc., 5 proc. i 1 proc.
Z kolei radia słucha w sieci 12 proc. polskich internautów z miast powyżej 20 tys. mieszkańców, czyli o 4 proc. więcej niż w 2007 roku. Najwięcej w tej grupie jest osób w wieku 19-29 lat (23 proc.), a mniej użytkowników w wieku 30-44 lat (11 proc.) i 45-60 lat (9 proc.).
Natomiast czytanie gazet online deklaruje również 12 proc. internautów (2 proc. więcej niż w 2007 roku), a czytanie czasopism online – 13 proc. (2 proc. więcej niż w 2007 roku). Z dzienników korzystają w sieci najczęściej użytkownicy w wieku 45-60 lat (23 proc.), a rzadziej ci w wieku 15-29 lat (16 proc.) i 30-44 lat (15 proc.). Czasopisma czyta w internecie ok. 15-16 proc. osób w każdej z tych grup wiekowych.
Internauci czytający gazety online najczęściej podkreślają ich bezpłatność (52 proc.), możliwość wyboru określonych treści (35 proc.) i fakt, że są one aktualizowane na bieżąco (32 proc.). Co czwarty czytelnik dzienników w sieci wskazuje, że są one dostępniejsze w wersji cyfrowej niż papierowej, co piąty – że mają archiwa, a co siódmy – że jest w nich więcej informacji niż w wydaniach papierowych, a ciekawe materiały można przesyłać innym osobom.
Badanie konsumpcji mediów przez polskich internautów zostało przeprowadzone przez Millward Brawn SMG/KRC na zlecenie domu mediowego Starcom. Ankiety metodą wywiadów bezpośrednich wspomaganych komputerowo objęły w maju br. 2233 osoby w wieku 15-60 lat, a w kwietniu 2007 roku 1505 osób w wieku 15-60 lat z miast powyżej 20 tys. mieszkańców.
Dołącz do dyskusji: Co piąty polski internauta ogląda w sieci telewizję, co ósmy – słucha radia lub czyta prasę