W centrach handlowych najważniejsza oferta modowa (infografika)
Większość Polaków odwiedza centra handlowe przynajmniej raz na kilka miesięcy, a duża grupa - co najmniej raz w tygodniu. Jedynie 4% w ogóle nie odwiedza centrów handlowych - wynika z badania IQS.
Główny powód odwiedzania centrów handlowych to wciąż oferta modowa (81%). Jednocześnie niemal co drugi respondent przyznał, że w centrach handlowych dokonuje zakupów żywnościowych. 39% szuka w nich elektroniki, a 34% odwiedza je ze względu na ofertę gastronomiczną. Dla 16% badanych (zwłaszcza osób młodych - 15-24 lata) jest to jedno z ważnych miejsc spędzania czasu wolnego, czyli korzystanie z oferty rozrywkowej (klub fitness, kino, szkoła tańca).
Zakupy odzieży i obuwia najczęściej dokonywane są "dla siebie". Kobiety zdecydowanie częściej niż mężczyźni dokonują zakupów dla innych członków rodziny: 63% respondentek przyznało, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy kupowało coś dla kogoś z rodziny, podczas gdy w przypadku mężczyzn było to 29%. Zakupów modowych dla innych osób najczęściej dokonują kobiety w wieku 35-44 lata.
W przypadku marek odzieżowych na topie ulubionych wśród kobiet znalazł się H&M (27%). Dalej plasują się C&A (17%), Reserved (14%) oraz Cropp (10%). Mężczyźni wskazali zaś na Nike i Reserved (po 17%), a następnie Adidas (15%), House (9%) i TK Maxx (9%).
Peek&Cloppenburg postrzegany jest jako marka premium. Marki oferujące wyjątkowy design to Zara i Nike, a za wyznaczające nowe trendy uznawane są Bershka, H&M czy C&A.
Liderem polskiego rynku obuwia jest CCC - więcej niż 90% badanych Polaków zna tę markę, a ponad 1/3 deklaruje dokonanie zakupu w ciągu ostatnich trzech miesięcy. Drugie miejsce zajmuje Deichmann.
Badanie zostało zrealizowane przez agencję badawczą IQS w 2016 r., metodą CAWI (panel Opinie.pl). Analizą objęto reprezentatywną grupę 800 Polaków w wieku 15-55 lat. 90% to aktywni użytkownicy centrów handlowych, kupujący dla siebie lub kogoś z rodziny odzież/obuwie.
Dołącz do dyskusji: W centrach handlowych najważniejsza oferta modowa (infografika)