Cennik TVP na październik: 106 tys. zł za spot przed „M jak miłość”
W październikowym cenniku reklamowym Telewizji Polskiej najdroższy jest blok przed nowymi odcinkami serialu „M jak miłość”. Ogółem ceny spotów są o 9 proc. wyższe niż rok wcześniej.
Za 30-sekundową reklamę przed nowymi odcinkami „M jak miłość” – nadawanymi przez TVP2 w poniedziałkowym, wtorkowym i środowym prime timie wieczornym – trzeba zapłacić 106,7 tys. zł. Natomiast taki spot po tym serialu kosztuje 99 tys. zł. Przypomnijmy, że w cenniku na wrzesień takie reklamy kosztowały od 90 do 96 tys. zł (więcej na ten temat), a w ofercie na październik ub.r. – od 80 do 90,5 tys. zł. Zdecydowanie tańsze są reklamy przy innym polskim serialu TVP2 – „Barwach szczęścia”. Cena 30-sekundowego spotu po jego nowych odcinkach wynosi od 81,5 do 82,2 tys. zł, podczas gry rok temu wahała się od 45,8 do 67,3 tys. zł.
Z kolei w TVP1 najdroższy jest blok reklamowy przed serwisem sportowym po głównym wydaniu „Wiadomości” w poniedziałki i przed prognozą pogody w niedziele. Za 30-ekundowy spot przed poniedziałkowym „Sportem” trzeba zapłacić 93,2 tys. zł, podczas gdy w inne dni taka reklama kosztuje najwyżej 89,3 tys. zł. Natomiast cena półminutowego spotu przed niedzielną prognozą pogody wynosi 92,2 tys. zł. W cenniku na październik ub.r. taka reklama przed niedzielnym „Sportem” kosztowała 68,6 tys. zł, a przed niedzielną „Pogodą” – 68,4 tys. zł.
Z seriali nadawanych przez TVP1 najdroższa dla reklamodawców jest „Miłość nad rozlewiskiem” – 30-sekundowy spot przed niedzielnymi odcinkami kosztuje 69,9 tys. zł, czyli o 12,2 tys. zł więcej niż rok wcześniej. Natomiast taka reklama po niedzielnych odcinkach „Ojca Mateusza”, kończących się ok. 18:10, kosztuje 62,1 tys. zł, a przed ich czwartkowymi emisjami w prime timie po 20:00 – 58,2 tys. zł.
Również 58,2 tys. zł wynosi cena półminutowej reklamy przed „Magazynem Ekspresu Reporterów” nadawanym w TVP2 we wtorkowe wieczory. Taki spot przed emitowanym o tej porze w poniedziałki programem „Tomasz Lis na żywo” kosztuje 55,3 tys. zł. Natomiast cena 30-sekundowej reklamy w przerwie meczu piłkarskiego Ekwador-Polska, który TVP1 pokaże wieczorem we wtorek 12 października, wynosi 56,3 tys. Tyle samo kosztuje taki spot po niedzielnych odcinkach teleturnieju „Jaka to melodia?”. Z kolei za 30-sekundową reklamę po poniedziałkowych emisjach show „Kocham Cię, Polsko!” trzeba zapłacić 52,2 tys. zł.
W TVP Info najdroższe bloki reklamowe są w wieczornym paśmie informacyjnym – cena 30-sekundowego spotu wynosi nawet 3,5 tys. zł. Ogółem stawki w październikowym cenniku reklamowym wszystkich kanałów Telewizji Polskiej są średnio o 9 proc. wyższe niż rok temu. Biuro Reklamy TVP podkreśla jednocześnie, że koszt zakupu CPP zmalał o 6 proc. w porównaniu do września br.
Sprzedaż reklam w TVP na październik rozpoczęła się 17 września, kiedy można było realizować buking cenników tunelowych i prebuking cenników. 20 i 21 września można również kupować czas bezpośrednio z cennika. 22 września będzie prowadzony buking pakietów premium i pakietów ratingowych, a od 23 września – buking pakietów KZP.
Dołącz do dyskusji: Cennik TVP na październik: 106 tys. zł za spot przed „M jak miłość”