CBS i Nielsen bez nowej umowy o badaniach oglądalności, negocjacje w impasie
Stacja CBS oraz Nielsen nie podpisały dotąd nowego kontraktu w sprawie badań oglądalności programów amerykańskiego nadawcy. Negocjacje znalazły się w impasie, a CBS nie wyklucza że podpisze umowę z inną firmą, wśród kandydatów wymienia się ComScore.
Poprzednia umowa pomiędzy CBS a Nielsenem wygasła z końcem 2018 r. Obaj partnerzy według zapowiedzi mieli podpisać nowy kontrakt na kolejne 6 miesięcy.
Jednak rozmowy pomiędzy partnerami znalazły się impasie. Jak zdradzili przedstawiciele CBS pojawiły się wątpliwości dotyczące oferty Nielsena oraz wysokości opłat jaką firma zażądała za swoje usługi.
CBS uważa, że Nielsen wykorzystuje swoją dominującą pozycję na rynku oferując pakiety mało powiązanych ze sobą usług i żąda za nie wysokich opłat, podczas gdy część tych produktów nie jest przydatna dla takich nadawców jak CBS. Tymczasem w innych obszarach cennych dla amerykańskiej stacji, takich jak np. analiza oglądalności lokalnych stacji TV Nielsen ma poważne braki.
Nie wiadomo jaka ma być wartość kontraktu zaproponowana przez Nielsena, jednak zgodnie z doniesieniami medialnymi w ramach poprzedniej umowy zakończonej 31 grudnia ub.r. firma badawcza otrzymała za swoje usługi ok. 100 mln dol.
CBS zapowiada nieoficjalnie, że w wypadku zerwania obecnych negocjacji z Nielsenem będzie poszukiwała innego partnera do mierzenia oglądalności, a jako jednego z kandydatów wymienia się firmę analityczną ComScore.
Według badań firmy Simmons Research CBS jest dla Amerykanów jednym z najbardziej zaufanych mediów, jednak w ub.r. stację dotknął kryzys wizerunkowy związany z oskarżeniem prezesa koncernu Leslie Moonvesa o molestowanie, co skończyło się jego zwolnieniem ze stanowiska.
Dołącz do dyskusji: CBS i Nielsen bez nowej umowy o badaniach oglądalności, negocjacje w impasie
Nielsen jest jak Crystal z Dynastii. Dobry, słodki i prawdomówny. CBS ma na pewno jakiś dziwny atak pomroczności jasnej. Taka metodologia super...