Canalys: Chińczycy pobierają więcej mobilnych aplikacji i gier niż Europejczycy
Ponad połowa (51 proc.) chińskich użytkowników pobiera aplikacje i gry na swoje telefony komórkowe.
Dla porównania to samo robi tylko 22 proc. użytkowników z Francji, Niemiec i Wielkiej Brytanii - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Canalys.
Zarówno w Państwie Środka i krajach Europy Zachodniej, wśród czołowych kategorii pobieranych aplikacje stale znajdują się pogoda, informacje, nawigacja i mapy.
Na naszym kontynencie dużo większym powodzeniem niż w Chinach cieszą się aplikacje umożliwiające dostęp do serwisów społecznościowym. Jednocześnie badanie wykazało, że 2/3 chińskich użytkowników takich serwisów jest gotowych do płacenia za dostęp do swojej ulubionej strony, a ponad połowa z nich wydałaby na to co najmniej 10 juanów (1,47 USD) miesięcznie.
W Europie jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych jest Facebook, podczas gdy w Państwie Środka dominują usługi lokalne, takie jak Qzone (80 proc. respondentów jest w nim zarejestrowanych), Kaixin001 i Renren. Spośród marek globalnych najlepszą pozycję ma tam MySpace (23 proc.).
"Wysoka częstotliwość i popularność pobierania aplikacji w Chinach wynika z szerokiej dostępności. Istnieje tam duży wybór treści Java na portalach takich jak Sina, Sohu i Tencent (QQ), a także dedykowanych aplikacji od operatorów komórkowych i producentów telefonów, takich jak Apple, Motorola, Nokia, Samsung czy Yulong" - stwierdził T Y Lau, starszy analityk w firmie Canalys.
Wśród aplikacji jakie najchętniej pobierają na swoje komórki respondenci z Chin, najpopularniejsze są książki - 68 proc. tamtejszych badanych, którzy pobierają mobilne aplikacje, stwierdziło że czyta je na ekranach swoich urządzeń. Wśród respondentów w wieku od 16 do 25 lat wskaźnik ten sięgnął 75 proc., w porównaniu do 55 proc. w przypadku osób w wieku od 36 do 55 lat.
Dołącz do dyskusji: Canalys: Chińczycy pobierają więcej mobilnych aplikacji i gier niż Europejczycy