SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Canal+ Polska wyjaśnia zmianę wizerunku

Canal+ zmodyfikował swój logotyp w mediach społecznościowych i na warszawskiej siedzibie. Znak „+” zyskał kolor czerwony. Wywołało to rozmaite spekulacje internautów. W czwartek firma wraz z agencją Havas Play poinformowały, że mamy do czynienia z kampanią promującą nowy serial „Prosta sprawa”.

Internauci snuli rozmaite teorie nawet „czerwonego plusa”. Dla jednych oznaczało to zacieśnienie współpracy z Netfliksem. Inni wierzyli w integrację oferty z przejętym przez francuską firmą SPI International. Kanały FilmBox, podobnie jak Netflix, mają w logotypach czerwień. Dostawca płatnej telewizji nie chciał szybko ujawnić powodów zmian, które objęły także siedzibę nadawcy przy Alei Generała Władysława Sikorskiego 9 w Warszawie. - Niebawem zaprezentujemy szczegóły i powody tej zmiany, która powiązana jest z bardzo ważną inicjatywąmówił Wirtualnemedia.pl Piotr Kaniowski, rzecznik prasowy Canal+ w naszym kraju.

Canal+: Pierwsze dziesięć minut od wypadku kluczowe

W czwartek nadawca opublikował komunikat, w którym wyjaśnił przyczyny zmian. - Ponad 67 proc. Polaków deklaruje, że potrafiłoby udzielić pierwszej pomocy w razie wypadku. Niestety, tylko 19 proc. z nich jest pewnych swojej wiedzy i umiejętności w tym temacie. Według statystyk można by uratować o połowę więcej osób wymagających natychmiastowej pomocy, gdyby świadkowie zdarzeń nie czekali na przyjazd karetki, tylko sami zaczęliby działać. By uświadomić, jak istotne dla uratowania czyjegoś życia jest pierwsze dziesięć minut od wypadku, Canal+ przygotował materiał wideo, nawiązując do kwestii powtarzanej przez głównego bohatera „Prostej Sprawy” – „10 minut. Tylko o to proszę”. Pierwsze trzy odcinki serialu są już dostępne w Canal+ online – poinformował nadawca.

Pierwszy odcinek serialu miał premierę 17 maja w Canal+ Premium i Canal+ online. Nadawca zauważa, że w produkcji można znaleźć pojedynki, pościgi samochodowe i strzelaniny. Wszystkie te sytuacje niosą duże ryzyko uszczerbku na zdrowiu, stąd poruszona kwestia pierwszych dziesięciu minut do przyjazdu karetki.

Kampania promująca nowy serial

O tym, że pierwsza pomoc to „Prosta sprawa”, mówią znani influencerzy w spocie nawiązującym do najnowszego serialu Canal+ Polska. W wideo występuje autor bestsellera na którym oparto serial, Wojciech Chmielarz wraz z influencerami: popularnym satyrykiem Michałem Marszałem, zajmującym się popkulturą i lifestylem Pigoutem oraz Yankiem43, na co dzień ratownikiem medycznym.

Za produkcję odpowiada dom produkcyjny Shootme Visual Artists, znany m.in. ze współpracy z takimi artystami jak Dawid Podsiadło, Taco Hemingway, Brodka czy Otsochodzi. Reżyserem klipu jest Alex Pak, który ma na koncie między innymi teledyski dla White2115, Maty czy Margaret. Za pomysł i realizację odpowiada agencja Havas Play.

Spot rozszerza serialową rzeczywistość i buduje świadomość dotyczącą pierwszej pomocy. Główny bohater serialu, Bezimienny (w tej roli Mateusz Damięcki), stara się bowiem nieść pomoc wszystkim napotkanym na swojej drodze, pomimo swojej wątpliwej i nieznanej dokładnie oglądającym przeszłości. Ponadto, w produkcji często posługuje się on zwrotem „10 minut”, do którego bezpośrednio nawiązuje materiał promocyjny. W ratownictwie mówi się o „platynowych 10 minutach”, które są kluczowe dla życia i zdrowia poszkodowanych w wypadkach. Są one związane zarówno z czasem przyjazdu służb ratunkowych na miejsce zdarzenia, jak i właściwą reakcją obecnych na miejscu świadków. W ramach kampanii promocyjnej, spot będzie emitowany na Facebooku, Instagramie, YouTubie i TikToku.

Co znajdziemy w nowej produkcji Canal+ Polska?

„Prosta sprawa” opowiada historię tajemniczego mężczyzny (Bezimiennego, w tej roli Mateusz Damięcki), który przyjeżdża do Karkonoszy, by oddać dług swojemu przyjacielowi, Prostemu (Mateusz Więcławek). Okazuje się, że chłopak ma śmiertelnie chorą córkę, na której leczenie ukradł pieniądze przygranicznej i bezwzględnej mafii. Kiedy Prosty znika, szef gangu Kazik (Piotr Adamczyk) wysyła swoich ludzi (Mateusz Kmiecik, Maciej Musiał), by za wszelką cenę odnaleźli Prostego i skradzione pieniądze. Bezimienny podejmuje jedyną, moralnie słuszną decyzję, wywołując tym samym ciąg dramatycznych zdarzeń. W starciu z gangsterami ryzykuje wszystko – od teraz będzie walczył o życie, własne i przyjaciół.

W serialu wystąpili: Mateusz Damięcki („Furioza”), Piotr Adamczyk („Czas honoru”), Mateusz Więcławek („Belfer”, „Kobieta z…”), Mateusz Kmiecik („Morderczynie”), Iza Kuna („Kiedy ślub?”, „Teściowie”), Magdalena Wieczorek („Zadra”), Maciej Musiał („Chłopi”, „Kiedy ślub?”), Krzysztof Zalewski („Bo we mnie jest seks”), Weronika Humaj ("Wataha") oraz Daniel Olbrychski i Maciej Damięcki.

Scenarzystą i reżyserem serialu jest Cyprian T. Olencki („Furioza”), za zdjęcia odpowiada Klaudiusz Dwulit („Furioza”), za scenografię Natalia Maciejewska („Emigracja XD”), za kostiumy Milena Jaroszek („Furioza”), za charakteryzację Alina Janerka („Mały zgon”), a za udźwiękowienie Jerzy Murawski (“Ukryta sieć”) i Grzegorz Żaglewski. Kierowniczką produkcji jest Anna Majek. Producentami serialu są Beata Ryczkowska i Agnieszka Ptaszyńska-Bochniak ze strony Canal+ Polska oraz Marcin Zarębski z 2 Hungry Crocodiles („Furioza”). 

Dołącz do dyskusji: Canal+ Polska wyjaśnia zmianę wizerunku

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Żenada
Ja wiedziałem, że tak będzie.
Wielkie halo sztucznie nakręcane.
13 3
odpowiedź
User
Gie
Sprytne niczym Mastalerek.
9 2
odpowiedź
User
Tomek
Czy możecie naprawić reklamy na waszej stronie żeby nie włączały się z dźwiękiem, nie da się tego wyłączyć bo się nie wyświetlają a dźwięk z czegoś leci
To jest tak denerwujące że się nie chce wchodzić na waszą stronę
8 0
odpowiedź