SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Bluerank ze wzrostem wpływów o 32 proc. i 3,4 mln zł zysku. Przez koronawirusa dynamika zmaleje o 15 proc.

Agencja marketingu internetowego Bluerank w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 31,9 proc. do 28,64 mln zł, a jej zysk netto poszedł w górę z 388,8 tys. zł do 3,45 mln zł. W br. z powodu epidemii koronawirusa spodziewa się wzrostu wpływów o maksymalnie 15 proc. niższego od planów.

Według sprawozdania złożonego w KRS przychody agencji Bluerank w kraju zwiększyły się rok do roku z 15,9 do 20,6 mln zł, a z zagranicy - z 5,82 do 8,04 mln zł.

Firma specjalizuje się w kampaniach w wyszukiwarkach (SEO/SEM), platformie reklamowej Google’a, social media oraz usługach z zakresu analityki internetowej do rozwoju biznesu. W raporcie wyliczyła, że „realizowała działania promocyjne o charakterze sprzedażowym i wizerunkowym, w celu rozwoju relatywnie nowych linii biznesowych (programmatic, social media communication, kreacja, marketing analytics, international expansion, przedstawicielstwo VTEX na Polskę)”. Zajmowała się też rozwojem oferowanych narzędzi, m.in. SpeedMetrics i BlueAttribution.

Koszty operacyjne Bluerank zwiększyły się nieco mniej niż przychody - o 29,3 proc., z 20,94 do 27,07 mln zł. Wydatki na usług obce poszły w górę z 5,24 do 6,65 mln zł, na wynagrodzenia - z 5,31 do 5,88 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 1,27 do 1,33 mln zł. Na koniec ub.r. w firmie pracowało 87 osób na etacie, o jedna więcej niż rok wcześniej.

Najmocniej podskoczyły nakłady na zużycie materiałów i energii - z 8,48 do 12,6 mln zł. Wydatki na amortyzację zwiększyły się z 264 do 309,5 tys. zł, natomiast pozostałe koszty rodzajowe zmalały z 349,8 do 284,4 tys. zł.

Zysk mocno w górę

Zysk sprzedażowy agencji zwiększył się z 784,5 tys. zł do 1,57 mln zł. Pozostałe wskaźniki rentowności poszły w górę jeszcze mocniej, głównie dzięki wzrostowi pozostałych wpływów operacyjnych z 29,7 tys. zł do 2,62 mln zł oraz spadkowi pozostałych kosztów operacyjnych z 270,1 do 25,4 tys. zł.

Zysk operacyjny spółki wyniósł 4,17 mln zł, a zysk netto - 3,45 mln zł, wobec odpowiednio 544,6 i 388,8 tys. zł rok wcześniej. Kwota zapłaconego podatku dochodowego wzrosła ze 182,2 do 818,5 tys. zł.

Wspólnicy agencji pod koniec maja zdecydowali, że cały jej zeszłoroczny zysk netto zostanie przeznaczony na kapitał zapasowy.

- Sytuacja finansowa spółki przez cały rok 2019 była bardzo stabilna. Spółka wypracowała historycznie najwyższy zysk, posiada też środki niezbędne do swobodnego prowadzenia działalności. Dynamiczny wzrost przychodów i rentowności w ujęciu miesięcznym potwierdza obranie prawidłowego planu rozwoju - podkreślono w sprawozdaniu.

Plusy i minusy epidemii

W grudniu ub.r. agencja Bluerank przyjęła założenia swojej strategii rozwoju na lata 2020-24. Są one skoncentrowane wokół pojęcia customer journey. W sprawozdaniu zapewnia, że realizuję tę strategię mimo epidemii koronawirusa.

W epidemii władze firmy dostrzegają pozytywne konsekwencje. To przede wszystkim przyspieszenie transformacji cyfrowej firm oraz sektora e-commerce. Bluerank liczy, że dzięki temu zwiększy się popyt na jej usługi, dlatego będzie mogła pozyskać więcej nowych klientów i poszerzyć współpracę z obecnymi.

Z kolei negatywnym skutkiem koronawirusa jest wstrzymanie działalności przez klientów agencji z branż, które najmocniej ucierpiały na epidemii (np. turystyki). Firma ocenia też, że zróżnicowanie dynamiki rozwoju poszczególnych linii biznesowych może skutkować zamknięciem lub redukcją działań w niektórych z segmentów świadczonych przez nią usług.

Zarząd Bluerank szacuje, że w związku z epidemią tegoroczne przychody agencji będą do 15 proc. niższe od planu. Dodaje, że „pod tym kątem są planowane i prowadzone adekwatne działania zabezpieczające”, które mają na celu m.in. maksymalne zabezpieczenie rentowności i płynności finansowej.

Dołącz do dyskusji: Bluerank ze wzrostem wpływów o 32 proc. i 3,4 mln zł zysku. Przez koronawirusa dynamika zmaleje o 15 proc.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl