Siódmy sezon „Blondynki” ogląda średnio 2,72 mln widzów. TVP1 liderem rynku
Siódmy sezon „Blondynki” ogląda średnio 2,72 mln widzów. Jest to wynik niższy o 140 tys. osób w porównaniu do początku szóstego sezonu nadawanego w analogicznym okresie rok wcześniej. Serial dane TVP1 pozycję lidera rynku telewizyjnego w 4+, ale w grupie komercyjnej 16-49 stacja jest czwarta.
Produkcja nadawana jest od 2 grudnia 2018 roku w niedziele o godz. 20.15. Po emisji trzech pierwszych odcinków siódmej serii średnia oglądalność wyniosła 2,72 mln widzów, co daje TVP1 16,26 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów. W grupie komercyjnej 16-49 udział w rynku telewizyjnym wynosi 7,93 proc., a w grupie 16-59 - 10,94 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Największą popularnością cieszył się pierwszy odcinek skupiając przed telewizorami 2,99 mln widzów.
Dla porównania, szóstą edycję serialu, emitowaną w grudniu 2016 roku i styczniu 2017 roku, po trzech odcinkach oglądało średnio 2,86 mln widzów, co przełożyło się na 17 proc. udziału w rynku telewizyjnym, wszystkich widzów, 8,44 proc. w grupie komercyjnej i 11,15 proc. w grupie wiekowej od 16 do 59 lat. Oznacza to, że w porównaniu do zeszłego sezonu serial stracił 140 tys. widzów.
Poprzednio emitowany w tym samym paśmie serial „Drogi wolności” oglądało średnio 1,94 mln widzów. Przełożyło się to na 11,73 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 6,52 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 8,30 proc. w grupie 16-59. https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/drogi-wolnosci-nowy-serial-mial-1-94-mln-osob-tvp1-wiceliderem
TVP1 w paśmie emisji „Blondynki” nadal jest liderem rynku telewizyjnego. Wicelider zestawienia, TVN, który w tym czasie emitował „Masterchefa” i galę szlachetnej paczki, kształtując sobie tym samym udział w rynku na poziomie 11,91 proc. Zestawienie tzw. „wielkiej czwórki” uzupełniają kolejno Polsat z udziałem na poziomie 8,72 proc. (program kabaretowy, gala finałowa Miss Polski 2018, relacja z trzeciej edycji Mister Supernational) i TVP2 (pasmo filmowe), do którego w tamtym czasie należało 7,58 proc. rynku.
Wśród widzów w grupie wiekowej od 16 do 49 i od 16 do 59 lat liderem jest TVN. W grupie komercyjnej drugi jest Polsat, trzecia - TVP2, a ostatnia - TVP1. Nieco inna sytuacja jest w grupie 16-59, gdzie TVP1 była chętniej wybierana niż kolejno TVP2 i Polsat (publiczna Jedynka przegrała tylko z TVN).
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,59 proc.
Dołącz do dyskusji: Siódmy sezon „Blondynki” ogląda średnio 2,72 mln widzów. TVP1 liderem rynku