Polacy coraz bardziej świadomi Black Friday i Cyber Monday (infografika)
Tegoroczne wyprzedaże Black Friday i Cyber Monday przyciągną prawie 7 milionów Polaków szukających specjalnych okazji i wyjątkowych artykułów - wynika z badania TNS Kantar.
Black Friday i Cyber Monday to zakupowe szaleństwo bardzo popularne na zachodzie, które coraz bardziej umacnia się także w Polsce. Jak pokazują wyniki internetowego badania TNS Kantar, świadomość tych dwóch okazji wśród Polaków jest wysoka i wciąż rośnie – już 87% badanych wie, czym jest Black Friday i Cyber Monday (+12% r/r).
Szacuje się, że w tegorocznej akcji wyprzedażowej (19-28 listopada) weźmie udział 6,7 milionów Polaków, a łączna suma ich wydatków przekroczy kwotę 2,3 miliarda zł. Średnio wydamy po 340 zł, z czego większe wydatki deklarują mężczyźni (408 zł) niż kobiety (271 zł).
Według badania TNS, najchętniej kupowanymi produktami podczas Black Friday i Cyber Monday są odzież, buty i inne akcesoria (57%), elektronika (43%), a także artykuły dla domu i ogrodu (13%).
Black Friday i Cyber Monday to także czas początku zakupów świątecznych, kiedy upatrzone wcześniej produkty można znaleźć w wyjątkowych cenach. Według badania TNS, co trzeci Polak już w listopadzie kupuje prezenty z okazji Świąt Bożego Narodzenia. Informacji o tym kiedy, gdzie i jakie pojawią się okazje polscy kupujący szukają na różne sposoby. 66% sprawdza informację na stronach internetowych, co czwarty Polak chętnie wesprze się rekomendacją rodziny i znajomych, a 15% badanych będzie monitorować ogłoszenia i reklamy w poszukiwaniu kuponów rabatowych.
W tym roku Black Friday 2018 odbędzie się w piątek, 23 listopada. Z kolei trzy dni później, w poniedziałek 26 listopada będzie Cyber Monday 2018.
Internetowe badanie zbiorcze zostało wykonane przez TNS Kantar na zlecenie eBay w październiku 2018 r., na grupie 1034 Polaków w wieku 16-54 lat.
Dołącz do dyskusji: Polacy coraz bardziej świadomi Black Friday i Cyber Monday (infografika)