„Białe kołnierzyki” tracą z odcinka na odcinek i przegrywają z konkurencją
Widownia nowego serialu TVP 1 „Białe kołnierzyki” spada z odcinka na odcinek. Amerykańska produkcja obniża wyniki stacji w porównaniu od ub.r. i daje jej dopiero czwarte miejsce w rynku telewizyjnym.
Średnia oglądalność „Białych kołnierzyków”, nadawanych we wtorki o 20.30, wynosi 1,15 mln widzów przy udziale na poziomie 7,30 proc. (wszyscy widzowie) i 6,83 proc. (grupa komercyjna) - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla portalu Wirtualnemedia.pl. Dla porównania rok temu Jedynkę śledziło o tej porze znacznie więcej widzów, bo 2,18 mln osób, a udział wyniósł odpowiednio 13,72 i 16,31 proc.
Największą popularnością cieszył się pierwszy odcinek serialu, który zgromadził przed ekranami 1,43 mln widzów. Potem było już tylko gorzej - ostatni oglądało bowiem tylko 902 tys. osób.
Bezkonkurencyjnym liderem pasma, w którym nadawane są „Białe kołnierzyki”, jest Dwójka emitująca w tym czasie serial „M jak miłość” (wraz z kulisami), który ogląda blisko 41 proc. wszystkich widzów. Na drugim miejscu znajduje się TVN i „W 11 - Wydział Śledczy” - 14,92 proc. Trzecie natomiast zajmuje Polsat, gdzie można wówczas zobaczyć filmy fabularne (13,85 proc.).
„Białe kołnierzyki” są najchętniej oglądane przez mężczyzn, osoby w wieku powyżej 45 lat, emerytów, oraz posiadaczy wykształcenia wyższego i średniego.
Serial „Białe kołnierzyki” („White Collar”) opowiada o losach utalentowanego fałszerza Neala Caffreya, który za pomocą znanych mu technik wspiera FBI w ściganiu najgroźniejszych przestępców grasujących po kraju.
Widownia odcinek po odcinku
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
13-09-2011 | 1 433 864 | 9,62% | 9,86% |
20-09-2011 | 1 222 246 | 7,64% | 6,70% |
27-09-2011 | 1 030 842 | 6,50% | 6,10% |
04-10-2011 | 902 374 | 5,64% | 4,96% |
Średnia | 1 145 757 | 7,30% | 6,83% |
Oglądalność na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP2 | 6427514 | 40,97% | 36,88% |
TVN | 2341023 | 14,92% | 14,04% |
Polsat | 2173551 | 13,85% | 17,03% |
TVP1 | 1145757 | 7,30% | 6,83% |
Profil widowni
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 51,81% | 108 |
Kobiety | 48,19% | 93 | |
Wiek | 4-9 | 1,66% | 28 |
10-15 | 1,81% | 27 | |
16 - 19 | 1,95% | 35 | |
20 - 24 | 2,38% | 30 | |
25 - 29 | 5,13% | 58 | |
30 - 34 | 5,17% | 63 | |
35 - 39 | 7,83% | 106 | |
40 - 44 | 6,47% | 101 | |
45 - 49 | 9,01% | 131 | |
50 - 54 | 14,36% | 178 | |
55 - 59 | 11,10% | 143 | |
60+ | 33,12% | 164 | |
Wlk. Miasta | Wieś | 42,33% | 108 |
< 50 tys. | 24,05% | 100 | |
50-100 tys. | 6,51% | 76 | |
100-200 tys. | 6,72% | 83 | |
> 200 tys. | 20,38% | 101 | |
Zawód | Top management | 9,45% | 109 |
Pracownicy średniego szczebla | 14,65% | 98 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 21,73% | 109 | |
Emeryci | 40,01% | 156 | |
inni | 14,16% | 46 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 49,16% | 109 |
Średnie | 33,07% | 112 | |
Wyższe | 14,31% | 114 | |
Inne | 3,46% | 27 |
Dołącz do dyskusji: „Białe kołnierzyki” tracą z odcinka na odcinek i przegrywają z konkurencją