Bauer Media inwestuje w prozdrowotną aplikację mobilną
Lifesum, aplikacja przeznaczona do prowadzenia zdrowego i aktywnego stylu życia zamknęła pierwszą rundę dofinansowania, w której uczestniczył niemiecki koncern medialny Bauer Media.
Bauer Media wraz ze SparkLabs Global Ventures zainwestowały łącznie w szwedzki Lifesum 6,7 mln dolarów. Tym samym aplikacja ma stać się częścią cyfrowego portfolio niemieckiej grupy. To kolejna tego typu inwestycja po przejęciu polskiego Sunrise Systems oraz australijskiego Trader Classifieds Network.
Lifesum powstała w 2008 roku pod nazwą ShapeUp Club. Od tamtego czasu aplikacja doczekała się wersji dla iOS i Androida oraz 12 wersji językowych. Łącznie pobrano ją 6,5 mln razy. Program dysponuje funkcją skanowania kodów kreskowych produktów, na podstawie których tworzona jest historia spożytych posiłków, a także posiada bazę ponad 200 ćwiczeń fizycznych, które mają pozwalać w utrzymaniu dobrej kondycji i smukłej sylwetki. Jednocześnie twórcy zaimplementowali tutaj funkcje pozwalające na wymianę danych z popularnymi programami do biegania, jak np. Runkeeper.
Rynek aplikacji mobilnych wspierających zdrowy styl życia był w 2013 roku warty 6,8 mld dolarów. Bauer przewiduje, że do roku 2018 wzrośnie do nawet 20,8 mld dol. Lifesum ma być tym samym istotnym elementem w portfolio firmy.
Dołącz do dyskusji: Bauer Media inwestuje w prozdrowotną aplikację mobilną