SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Banki obcięły telewizyjne budżety reklamowe a zwiększyły telekomy

Firmy z segmentu „Finanse” wydające najwięcej na reklamy telewizyjne zmniejszyły w ub.r. budżety w tym zakresie. Natomiast telekomy przeznaczyły na reklamy w telewizji więcej niż rok wcześniej.

Spośród reklamodawców z segmentu finansowego najwięcej na promocję w telewizji cennikowo wydała w 2010 roku polski oddział Avanssuru – AXA Ubezpieczenia. Jednak budżet firmy w tym zakresie był i tak o 2 proc. mniejszy niż rok wcześniej. PKO BP, lider sektora pod względem wydatków na reklamę telewizyjną w 2009 roku, obniżył je w ub.r. aż o 35 proc. Natomiast ING Bank Śląski przeznaczył na to 15 proc. mniej, a EFG Eurobank Ergasis – 23 proc. mniej niż rok wcześniej. W czołówce zestawienia tylko Bank Millennium zwiększył telewizyjny budżet reklamowy – w 2009 roku nie znalazł się wśród pięciu największych reklamodawców, a w 2010 roku zajął wśród nich trzecie miejsce. 

Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną - „Finanse”
 2010 rok2009 rok
AXA Ubezpieczenia - Avanssur66 920 810 zł68 145 204 zł
ING Bank Śląski55 334 834 zł64 997 555 zł
Bank Millennium53 606 692 zł -
PKO BP48 562 149 zł74 195 832 zł
EFG Eurobank Ergasis37 944 215 zł49 242 492 zł


Natomiast wśród operatorów telekomunikacyjnych wszyscy najwięksi reklamodawcy telewizyjni zwiększyli w ub.r. swoje budżety w tym zakresie. Najbardziej – o 51 proc. – wzrosły wydatki P4. Liderujący w sektorze Polkomtel przeznaczył na reklamy w telewizji 15 proc. więcej niż w 2009 roku, PTK Centertel – 5 proc. więcej, PTC – 16 proc. więcej, natomiast Telekomunikacja Polska – 24 proc. więcej. 

Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną - „Telekomunikacja”
 2010 rok2009 rok
Polkomtel517 515 213 zł451 047 676 zł
PTK Centertel386 244 897 zł366 570 943 zł
Polska Telefonia Cyfrowa337 426 568 zł290 523 188 zł
P4231 708 414 zł153 141 075 zł
Telekomunikacja Polska129 023 834 zł104 345 997 zł


 

Dołącz do dyskusji: Banki obcięły telewizyjne budżety reklamowe a zwiększyły telekomy

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Andrzej
Bardzo proszę abyście w wolnej chwili wypełnili ankietę dotyczącą rozrywki w mediach. Zajmie Wam to jedynie około 15 minut, a mi ogromnie pomoże. Każde wypełnienie będzie dla mnie bardzo cenne.
Link do ankiety: ebadania.pl/01a9dbb5a699af78
Z góry dziękuję / Andrzej
odpowiedź