„Bake off - Ale ciacho!” śledziło 1,5 mln widzów. 5,7 mln zł z reklam
Kulinarny teleturniej TVP2 „Bake off - Ale ciacho!” oglądało średnio 1,52 mln osób. Stacja w czasie emisji formatu zajęła trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 5,68 mln zł.
Program „Bake off - Ale ciacho!” na antenie TVP2 pokazywany był w poniedziałki o godz. 21.45, w okresie od 5 września do 7 listopada br. Średnia widownia wszystkich 10 odcinków pierwszej edycji programu wyniosła 1,52 mln osób, co przełożyło się na 12,25 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 10,50 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 10,94 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Największą popularnością cieszył się finałowy odcinek teleturnieju. Obejrzało go 1,89 mln widzów.
Oglądalność trzech topowych odcinków „Bake off - Ale ciacho!”
Data | Start | Koniec | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR % | |||
07-11-2016 | 21:49:20 | 22:44:11 | 1 889 768 | 15,26% |
24-10-2016 | 21:47:09 | 22:39:30 | 1 717 504 | 13,68% |
31-10-2016 | 21:45:17 | 22:37:44 | 1 552 929 | 11,85% |
Dla porównania, emitowany rok temu w tym czasie antenowym (w okresie od września ub.r. do stycznia br.) program „Tomasz Lis na żywo” gromadził średnio 2,18 mln widzów, co przekładało się na 16,80 proc. udziału w grupie 4+ i 9,95 proc. w 16-49. Oznacza to, że TVP2 w tym paśmie straciła 660 tys. oglądających.
Nowy program miał jednak o około 550 tys. widzów więcej, niż pokazywana w tym paśmie wiosną br. „Sonda 2”. Tę misyjną produkcję śledziło średnio 967 tys. widzów, co dało jej odpowiednio 8,01 proc. i 6,49 proc. udziału.
Dwójka w paśmie nadawania „Bake off - Ale ciacho!” zajęła trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem wśród tzw. „wielkiej czwórki” był Polsat z udziałem na poziomie 14,29 proc., nadający w tym czasie filmy fabularne. Drugi był TVN (12,43 proc.; „Druga szansa”, „Ślub od pierwszego wejrzenia” i filmy), a czwarta - TVP1 (5,34 proc.; liczne audycje, w tym gł. Teatr TV). Taka sama jest kolejność stacji wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59.
Widownia produkcji na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | 16-59 | |||
AMR | SHR % | AMR | SHR % | AMR | SHR % | |
Polsat | 1 773 593 | 14,29% | 994 308 | 18,31% | 1 379 281 | 17,41% |
TVN | 1 542 714 | 12,43% | 792 265 | 14,59% | 1 126 630 | 14,22% |
TVP2 - Bake off - Ale ciacho! | 1 520 942 | 12,25% | 570 016 | 10,50% | 866 672 | 10,94% |
TVP1 | 663 557 | 5,34% | 217 744 | 4,01% | 367 416 | 4,64% |
Wpływy reklamowe wokół premierowych odcinków teleturnieju wyniosły 5,68 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Telewizja Polska jest zadowolona z wyników programów, ale nie zdradza czy będzie druga edycja programu.
„Bake Off - Ale ciacho!” to kulinarny program w formie turnieju, w którym 12 uczestników rywalizowało ze sobą przygotowując ciasta i inne wypieki.
Pierwszą edycję polskiej wersji reality-show prowadzili Anna Gacek i Paulin Mikuła, a w jury znajdowali się Krzysztof Ilnicki i Małgorzata Molska. Program oparty został na brytyjskim formacie „The Great British Bake Off”.
Zwycięzcą programu została Małgorzata Rybacka.
Udział TVP2 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w październiku br. wyniósł 8,34 proc.
Dołącz do dyskusji: „Bake off - Ale ciacho!” śledziło 1,5 mln widzów. 5,7 mln zł z reklam