Australijski regulator zgodził się na przejęcie DoubleClick przezGoogle
Australijski regulator ds. rynkowej konkurencji poinformował, żenie będzie blokował przejęcia przez Google za 3,1 miliarda dolarówfirmy DoubleClick, zajmującej się reklamą internetową.
Australijski regulator - Australian Consumer and CompetitionCommission (ACCC) - stwierdził na podstawie przeprowadzonegośledztwa, że obie firmy nie są dla siebie bliskimi konkurentami narynku reklamy online - informuje agencja AFP.
ACCC uznał również, że jest mało prawdopodobne, aby transakcjaprzyniosła skutek w postaci zmniejszenia się konkurencyjności naaustralijskim rynku.
Przejęcie DoubleClick przez Google wymaga także zatwierdzeniaprzez regulatorów w Stanach Zjednoczonych i Europie. Fuzjisprzeciwiają się m.in. Microsoft i Yahoo.
Australijski regulator w oddzielnej sprawie pozwał Google dosądu, zarzucając liderowi na rynku wyszukiwarek internetowychwprowadzanie użytkowników w błąd poprzez nie wyróżnianie linkówsponsorowanych.
źródło: AFP
Reklama internetowa
Dołącz do dyskusji: Australijski regulator zgodził się na przejęcie DoubleClick przezGoogle