Apple, Google i Coca-Cola najcenniejszymi markami na świecie (Top 100)
Apple, Google i Coca-Cola to trzy najbardziej wartościowe marki 2015 roku według rankingu opublikowanego przez Interbrand. Skład na podium nie zmienił się od ubiegłorocznego zestawienia, na liście pojawiło się natomiast kilka nowych brandów.
W porównaniu z ub.r. szczyt zestawienia Internbrand nie uległ zmianie. Najcenniejszą marką br. pozostaje Apple, którego wartość ocenia się obecnie na 170,2 mld dol. - oznacza to wzrost wartości marki o 43 proc. rok do roku. Miejsce na podium obronił też Google (wartość 120,3 mld dol., więcej o 12 proc.), a także Coca-Cola wyceniana na 78,4 mld dol. przy spadku wartości na poziomie 4 proc.
W pierwszej dziesiątce znalazły się także Microsoft, IBM, Toyota, Samsung i Amazon, który po raz pierwszy znalazł się w czołówce zestawienia z wynikiem 37,9 mld dol.
W tegorocznym rankingu Interbrand znalazło się pięć nowych marek: Lego (82 miejsce), PayPal (97), MINI (98), Moët & Chandon (99) oraz Lenovo (100). Ta ostatnia firma jest drugim przedstawicielem rynku chińskiego w zestawieniu - wcześniej na liście w ub.r. pojawił się koncern Huawei.
Najliczniej na liście Interbrand 2015 reprezentowane są firmy motoryzacyjne oraz technologiczne, które okupują wspólnie 28 pozycji. Z kolei marki z segmentu nowych technologii stanowią 33,6 proc. całości zestawienia.
Interbrand podkreśla, że na wartość konkretnej marki mają wpływ trzy najważniejsze czynniki: kondycja finansowa, znaczenie marki dla wyborów dokonywanych przez konsumentów, a także jej zdolność do kształtowania cen na rynku. Kryteria te są zgodne z metodologią stosowaną przez Międzynarodową Organizację Standaryzacji.
Dołącz do dyskusji: Apple, Google i Coca-Cola najcenniejszymi markami na świecie (Top 100)