SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

"Antykoncepcja - zaplanuj swoje życie"

Czy letnia akcja edukacyjna "Antykoncepcja - zaplanuj swoje życie" przyniosła oczekiwane efekty?

Firma Schering AG zleciła agencji badań Kinoulty Research przeprowadzenie badania, którego celem było sprawdzenie efektywności działań informacyjnych, prowadzonych w ramach akcji edukacyjnej "Antykoncepcja - zaplanuj swoje życie". Badaniem objęto letnią część akcji, prowadzoną na Warmii i Mazurach oraz na Wybrzeżu. Wywiady przeprowadzono w dniach 24-25 lipca w Mrągowie oraz w dniach 11-12 sierpnia w Krynicy Morskiej i Gdańsku. Wyniki potwierdziły skuteczność akcji oraz potrzebę działań edukacyjnych związanych z antykoncepcją i planowaniem rodziny. Akcja "Antykoncepcja - zaplanuj swoje życie" została uznana za potrzebną i wartościową. Była znakomicie rozpoznawalna i wyraźnie zdominowała inne akcje, prowadzone na mrągowskim Pikniku. Najbardziej wyróżniającym się elementem akcji okazał się banner z hasłem "Antykoncepcja, czyli seks na 6!" holowany przez samolot. W badaniu marketingowym wzięło udział 817 pań.

Szczegółowe zagadnienia ujęte w ankiecie określiły, ile osób zauważyło akcję "Antykoncepcja, czyli seks na 6!", które elementy akcji były najbardziej zauważalne, ile osób otrzymało bezpłatne materiały od Schering AG oraz jak respondenci oceniają tę akcję edukacyjną. Respondentkami było 817 kobiet w wieku 18-35 lat. Rekrutację przeprowadzono w Mrągowie w dniach 24-25 lipca oraz w Gdańsku i Krynicy Morskiej w dniach
11-12 sierpnia br. W badaniu brały udział wyłącznie osoby przyjezdne, mieszkające poza powiatem, w którym wypoczywały.

Badanie pokazało, że akcja "Antykoncepcja - zaplanuj swoje życie" była znakomicie rozpoznawalna. W Mrągowie aż 2/3 kobiet spontanicznie powiedziało, że zauważyły akcję, słyszały o antykoncepcji lub widziały materiały na ten temat, na Wybrzeżu taką opinię wyraziło blisko 4/5 pań. Niemal wszystkie ankietowane osoby rozpoznały chociaż jeden z elementów akcji. Wspomagana świadomość akcji dotyczącej antykoncepcji wyniosła aż
91 proc, a po pokazaniu materiałów (ulotki, książki, bannery) wzrastała jeszcze do 96 proc.
Najbardziej zapamiętanym elementem akcji i głównym źródłem jej świadomości był ciągnięty przez samolot banner z napisem "Antykoncepcja - czyli seks na 6!", promujący wiedzę o antykoncepcji, oraz książki na ten temat.

Zdaniem respondentek akcja "Antykoncepcja - zaplanuj swoje życie" wyraźnie zdominowała inne akcje promocyjne prowadzone na Pikniku Country, takie jak np. promocje piwne, reklamowanie prezerwatyw czy kosmetyków.

Wyniki badań potwierdziły skuteczność działań edukacyjnych Schering AG. Połowa kobiet otrzymała materiały od firmy Schering na temat antykoncepcji (książki oraz etui na pigułki z informacją o antykoncepcji). Aż 4/5 pań biorących udział w badaniu zauważyło rozdawane materiały na temat antykoncepcji. Ponad połowa kobiet, które otrzymały książkę już ją przeczytała a prawie wszystkie zamierzają ją przeczytać. Chętnie także dadzą ją do przeczytania swoim koleżankom i partnerom. Tak wysoka chęć przeczytania książek świadczy o dużym zainteresowaniu tą tematyką i potrzebie edukacji.

Paniom bardzo podobał się sposób nagłaśniania akcji edukacyjnej Scheringa - samolot z bannerem "Antykoncepcja, czyli seks na 6!".Ten element, ich zdaniem, przyciągał uwagę i najsilniej generował świadomość akcji. Zaraz po bannerze panie wymieniały książki, jako najbardziej zauważalny element akcji.

Respondentki oceniły akcję jako potrzebną i wartościową. Zdaniem pań działania Scheringa były bardzo ciekawe i zachęciły je do zapoznania się z materiałami na temat antykoncepcji oraz do poszukiwania informacji na ten temat.

Dołącz do dyskusji: "Antykoncepcja - zaplanuj swoje życie"

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl