Amazon przed Apple i Netfliksem w rankingu lojalności marek (TOP100)
Amazon utrzymał pozycję lidera w publikowanym przez firmę Brand Keys dorocznym rankingu marek, wobec których konsumenci są najbardziej lojalni.

Firma konsultingowa Brand Keys co roku opracowuje ranking Loyalty Leaders List, pokazujący, które marki mogą liczyć na największą lojalność i zaangażowanie ze strony konsumentów.
W tegorocznej, 25. edycji rankingu, na pierwszym miejscu - tak jak przed rokiem - znalazła się marka Amazon z kategorii internetowych sprzedawców.
Drugą pozycję, po awansie o dwa miejsca, zajęło Apple (smartfony). Na najniższym stopniu podium wylądował Netflix (streaming wideo), który przed rokiem był wiceliderem. Czwarte miejsce należy do marki sieci pizzerii Domino's (jedna pozycja w dół).
Amazon występuje w zestawieniu także na pozycji numer 5, tym razem jako serwis streamingowy, notując w tym przypadku spadek o dwa miejsca.
TOP 10 zestawienia uzupełniają Disney+ (streaming wideo), Google (wyszukiwarka), WhatsApp (komunikator), Instagram (serwis społecznościowy) oraz Nike (obuwie sportowe).
Na tegorocznej Loyalty Leaders List pojawiło się kilka nowych marek: TikTok, Apple TV, Levi Strauss, Red Bull, Walmart.com, Crest, Svedka i Lululemon. Do zestawienia wróciły McDonald’s, Shake Shack, Mastercard, Call of Duty, Konica-Minolta i iTunes, a wypadły z niego Lancôme, Estee Lauder, Clinique, Grey Goose, Ketel One, Progressive, Farmers, LG, Ben & Jerry’s oraz Sam Adams.
Największy awans zanotowały marki Pinterest (+22), Chobani (+21), Lyft, Old Navy (+17), GEICO, Ford, Dick’s Sporting Goods (+15), Purell (+14), Chase (+12) oraz Square (+10).
Z kolei największe straty poniosły marki Zara (-27), Costco (-23), USAA, Budweiser (-19), T-Mobile, State Farm (-18), Haagen-Dazs (-16), New Balance, Sam’s Club (-14) oraz Zappos (-9).
Ranking Brand Keys Loyalty Leaders List 2021 został opracowany na podstawie badania przeprowadzonego w sierpniu i wrześniu 2021 r., w którym udział wzięło 53 222 konsumentów z USA w wieku od 16 do 65 lat. Respondenci sami wybierali kategorie, w których są konsumentami, a następnie oceniali marki, których są klientami. W sumie w ramach badania oceniono 1260 marek w 112 kategoriach.
Dołącz do dyskusji: Amazon przed Apple i Netfliksem w rankingu lojalności marek (TOP100)