Ad.media Raport: w Polsce będzie rósł rynek reklamy Digital Signage
Ze specjalnej edycji Ad.media Raportu autorstwa CR Media Consultingna temat rynku reklamy Digital Signage (emitujące reklamy sieciekranów cyfrowych, znajdujące się m.in. w punktach sprzedaży, nadworcach i lotniskach) w Polsce wynika, że w 2009 roku ten segmentbędzie stanowił 0,5% rynku reklamy ogółem, a w 2012 roku przekroczy2%.
Wg analityków CR Media Consulting głównym stymulatorem rozwojutego rynku w nadchodzących latach będzie koncentracja reklamodawcówna efektywności sprzedażowej działań reklamowych, przekonanie omalejącej efektywności szeroko trafiających kampanii poprzez ATLoraz rosnący zasięg samego medium dzięki coraz niższym kosztominstalacji nośników. W przyszłym roku ich liczba wzrośnie o ponad60% w stosunku do stanu z na koniec września 2008 roku. Największyudział w rynku, pod względem liczby kontaktów, będą miały sklepyFMCG - 38% , dalej komunikacja - 16%, inne punkty sprzedaży - 13%,restauracje - 11%, sklepy AGD/RTV - 9%, punkty usługowe - 7% orazbankomaty - 5%.
- Digital Signage staje się stopniowo uznanym narzędziem obecnymw strategiach marketingowych wielu największych reklamodawców naświecie. Przesunięcia budżetów reklamowych z mediów tradycyjnychjak prasa, radio czy telewizja do nowych mediów pozwala prognozowaćbardzo szybki wzrost przychodów reklamowych na rynku DigitalSignage. Dynamika tego rynku będzie dodatkowo wzmocniona przezszybko rosnącą penetrację coraz tańszych w instalacji ekranów.Lepsza infrastruktura i bardziej efektywne rozwiązania służącezarządzaniu sieciami Digital Signage powodują, iż medium to stajesię coraz bardziej atrakcyjne dla odbiorców, jak i reklamodawców-czytamy w raporcie.
Dołącz do dyskusji: Ad.media Raport: w Polsce będzie rósł rynek reklamy Digital Signage