ABI: prawie 846 mln subskrybentów płatnej telewizji w 2014 r.
Do końca 2014 roku globalna liczba subskrybentów płatnej telewizji zwiększy się do blisko 846 milionów.
Oznacza to, że w porównaniu z rokiem 2009 rynek zanotuje około 25-proc. wzrost - przewiduje firma badawcza ABI Research.
W prognozowanym okresie najpopularniejszą platformą pozostanie telewizja kablowa, wyprzedzając telewizję satelitarną i telewizję oferowaną przez operatorów telekomunikacyjnych. Ta ostatnia zanotuje jednak najszybszy wzrost, dwukrotnie zwiększając swój udział w rynku i odbierając subskrybentów operatorom kablowym.
Według ABI, rozwój rynku płatnej telewizji jest napędzany przez trzy najważniejsze czynniki: toczącą się cyfryzację wraz z rosnącym popytem na treści premium, nowych operatorów i oferty oraz nowe funkcje typu interaktywność, VOD i PVR.
Jednocześnie omawiany rynek napotyka na różne trudności. Główną jest dostępność tanich alternatyw i substytutów takich jak cyfrowa telewizja naziemna. Wyzwaniem są również serwisy internetowe takie jak Hulu, YouTube, Netflix, Vudu i BBC iPlayer.
Dołącz do dyskusji: ABI: prawie 846 mln subskrybentów płatnej telewizji w 2014 r.