6,2 mln widzów meczu Polska-Urugwaj w TVP1 i TVP Sport. Jacek Kurski: kosmiczny wynik
Towarzyski mecz piłki nożnej Polska-Urugwaj zobaczyło w piątek w TVP1 i TVP Sport ponad 6 mln widzów - wynika z danych telemetrycznych udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Telewizję Polską. - Jesteśmy bardzo zadowoleni z powodu powrotu wielkiej piłki do TVP. Jest to format, który zawsze wymiata konkurencję i organizuje emocje społeczne - mówi nam Jacek Kurski, prezes TVP.
Średnia widownia tego spotkania odbywającego się na Stadionie Narodowym w Warszawie na antenie telewizyjnej Jedynki wyniosła 5,69 mln widzów. Przełożyło się to na 36,28 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 37,74 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Telewizję Polską.
Mecz ten pokazywał również TVP Sport, gdzie oglądało go dodatkowo 481 tys. widzów (odpowiednio 3,08 proc. i 2,49 proc. udziału).
Łączna widownia tego spotkania na obu antenach wyniosła 6,17 mln osób (odpowiednio 39,36 proc. i 40,23 proc. udziału).
Obie połowy meczu mniej więcej oglądała podobna liczba widzów - biorąc pod uwagę AMRy z grupy 4+ minimalnie wyższą widownię w TVP1 miała pierwsza połowa (5,74 mln wobec 5,63 mln drugiej połowy), a w TVP Sport - druga połowa (500 tys. wobec 463 tys. pierwszej połowy). - Są to kosmiczne wyniki, jak na mecz towarzyski, i bez udziału Roberta Lewandowskiego. Bardzo się cieszę, że nawet według Nielsena, który w oczywisty sposób zaniża nasza oglądalność, wczorajszy mecz zainteresował aż tylu widzów. Osiągnęliśmy podobne wyniki, jakie miała Telewizja Polsat w meczach eliminacyjnych do mundialu w Rosji, czyli w spotkaniach o dużo większą stawkę. Bo telewizja publiczna to potęga - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski, prezes TVP.
- Imponujący wynik miał również TVP Sport. Nawet wg Nielsena było to niemal pół mln widzów, chociaż według naszych informacji z alternatywnego pomiaru było tam 1,3 mln widzów. Według tego samego alternatywnego pomiaru, opartego na obserwacji rzeczywistych zachowań kilkuset tysięcy widzów, na obu antenach średnia wyniosła niemal 9 mln osób, a w peaku było to 10,5 mln - dodaje. Oznacza to, że decyzja o strategicznym zakupie praw do transmisji meczów reprezentacji Polski okazała się słuszna. Jesteśmy bardzo zadowoleni z powodu powrotu wielkiej piłki do TVP. Jest to format, który zawsze wymiata konkurencję i organizuje emocje społeczne. W dniu kiedy gra reprezentacja Polski w piłce nożnej, nic innego się nie liczy - wszyscy żyją meczem - komentuje nam prezes Telewizji Polskiej.
Jacek Kurski na swoim profilu na Twitterze opublikował dane Netii na temat oglądalności wczorajszego meczu. Wg tych danych średnia widownia meczu Polska-Urugwaj na obu antenach wyniosła 8,96 mln widzów, a w szczytowym momencie wzrosła do 10,5 mln. - Fantastyczna oglądalność meczu Polska-Urugwaj! Na TVP1 i TVP Sport łączny AMR 8,96 mln, w piku 10,5 mln. Dziękujemy! - poinformował prezes TVP (pisownia oryg. przyp. red.).
Polska-Urugwaj to mecz, którym Telewizja Polska zainaugurowała powrót tzw. „wielkiej piłki” na swoje anteny. Publiczny nadawca zakupił wyłączne prawa do rozgrywek polskiej reprezentacji piłki nożnej do 2022 roku. - Stało się. Mamy to. Pokażemy wszystkie mecze eliminacyjne do Mistrzostw Europy 2020 i Mistrzostw Świata 2022, wszystkie mecze turniejowe Mistrzostw Europy 2020 oraz MŚ 2018 i 2022, wszystkie mecze towarzyskie, a także mecze w nowej formule Ligi Narodów, która zacznie funkcjonować od przyszłego roku. W tych wszystkich meczach TVP będzie z reprezentacją narodową - mówił na specjalnym briefingu kilka tygodni temu Jacek Kurski.
Kolejny mecz reprezentacji Polski odbędzie się w poniedziałek, 13 listopada br. na stadionie w Gdańsku. Nasza drużyna zmierzy się w nim z Meksykiem.
Dołącz do dyskusji: 6,2 mln widzów meczu Polska-Urugwaj w TVP1 i TVP Sport. Jacek Kurski: kosmiczny wynik