SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

6,13 mln zł zysku Agory w I kw. 2011, spadek o ponad 70 proc.

Spółka Agora miała 6,13 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2011 roku wobec 21,67 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny na poziomie grupy wyniósł 10,18 mln zł wobec 16,66 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody wyniosły 295,83 mln zł wobec 248,11 mln zł rok wcześniej.

Analitycy, ankietowani przez ISB, spodziewali się w tym okresie wyniku netto w wysokości 5,4-14,0 mln zł. Średnia ich prognoz wynosiła 9,1 mln zł.

W ujęciu jednostkowym, w I kw. 2011 roku spółka miała 1,88 mln zł straty netto wobec 22,18 mln zł zysku rok wcześniej. 


 

Dane za 1. kwartał 2011 r. (porównanie r/r z komunikatu Agory):
• Według szacunków Grupy wydatki na całym rynku reklamy wyniosły 1,7 mld zł (wzrost o 2,5%).

• Przychody Grupy wzrosły o 19,2% do 295,8 mln zł. Sprzedaż reklam wyniosła 157,8 mln zł (spadek o 0,9%), sprzedaż wydawnictw wyniosła 51,1 mln zł (spadek o 4,1%), sprzedaż biletów do kin wyniosła 41,4 mln zł, a pozostała sprzedaż 45,5 mln zł (wzrost o 28,2%).

• Koszty operacyjne netto Grupy wyniosły 285,6 mln zł i zwiększyły się o 23,4%. Wzrost ten jest głównie efektem kosztów operacyjnych grupy Helios w 1 kw. 2011 r. w wysokości 47,3 mln zł (w 1 kw. 2010 r. grupa Helios nie była konsolidowana w wynikach Grupy Agora) oraz wyższych kosztów związanych z uruchomieniem większej liczby seryjnych projektów wydawniczych Projektów Specjalnych, w tym z ich promocją.

• Zatrudnienie etatowe w Grupie na koniec marca 2011 r. wyniosło 3 498 etatów, w tym 328 etatów grupy Helios. Gdyby wyeliminować wpływ dołączenia grupy Helios, zatrudnienie etatowe w Grupie Agory na koniec marca 2011 r. wyniosłoby 3 170 etatów i byłoby o 21 etatów wyższe niż na koniec grudnia 2010 r.

• Marża EBITDA operacyjna segmentu Prasa Codzienna (Gazeta Wyborcza, Metro, Projekty Specjalne, pion Druku Agory SA i Agora Poligrafia Sp. z o.o.) wyniosła 21%. Sprzedaż reklam w Gazecie Wyborczej wyniosła 61,9 mln zł (spadek o 15,4%), a sprzedaż egzemplarzy wyniosła 33,2 mln zł (spadek o 11%). Gazeta rozpowszechniała płatnie średnio 320 tys. egz., a jej udział w wydatkach na ogłoszenia wymiarowe w dziennikach wyniósł około 38%.

• Przychody pionu Prasa Bezpłatna ze sprzedaży reklam wyniosły 6,2 mln zł (spadek o 15,1%). Wpływy dziennika Metro z ogłoszeń wymiarowych spadły o 15,5%, a jego udział w wydatkach na reklamę w dziennikach wyniósł około 4%.

• Przychody segmentu Internet Agory wzrosły o 22,2% do 25,9 mln zł, w tym przychody z reklam internetowych zwiększyły się o 35,3% przy wzroście wydatków na reklamę graficzną i e-mail marketing na całym rynku o prawie 14%. Wynik EBIT2 segmentu Internet wyniósł 1,4 mln zł. W lutym 2011 r. zasięg serwisów grupy Gazeta.pl sięgnął 64%, plasując grupę Gazeta.pl na trzecim miejscu wśród polskich portali.

• Grupa AMS zwiększyła przychody z reklam o 1,4% do 35 mln zł przy spadku wydatków na rynku reklamy zewnętrznej o ponad 5%. EBITDA operacyjna grupy AMS wzrosła o 275% do 3 mln zł, a udział grupy AMS w wydatkach na reklamę zewnętrzną wzrósł o 4,2 pkt% do 32%.

• Segment Czasopisma Agory poprawiły marżę EBITDA operacyjna do poziomu 20,2% (wzrost o 1,7 pkt%). Przychody segmentu wyniosły 17,8 mln zł i obniżyły się o 13,2%.

• Przychody segmentu Radio Agory wzrosły o 12,5% do 18 mln zł. Segment osiągnął pozytywny wynik EBITDA operacyjna w wysokości 0,2 mln zł.

• Liczba biletów sprzedanych do kin grupy Helios wzrosła o 2,6% i wyniosła 2,5 mln sztuk przy spadku frekwencji na cały rynku kinowym w Polsce o 8,3%. Przychody grupy Helios sięgnęły 55,3 mln zł i, pomimo wzrostu liczby sprzedanych biletów, były niższe niż rok wcześniej. Spadek ten wynika przede wszystkim z niższej średniej ceny biletów do kin grupy Helios związanej z brakiem w 1 kw. 2011 r. ewidentnego przeboju filmowego w technologii 3D, jakim rok wcześniej był film Avatar. Zysk operacyjny EBIT grupy Helios wyniósł 8 mln zł, a marża EBITDA operacyjna14 sięgnęła 22,2%.


WYBRANE DANE FINANSOWEw tys.w tys.EUR
1 kwartał(y) narastająco / 2011 okres od 2011-01-01 do 2011-03-311 kwartał(y) narastająco / 2010 okres od 2010-01-01 do 2010-03-311 kwartał(y) narastająco / 2011 okres od 2011-01-01 do 2011-03-311 kwartał(y) narastająco / 2010 okres od 2010-01-01 do 2010-03-31
Dane dotyczące skróconego śródrocznego skonsolidowanego sprawozdania finansowego    
I. Przychody netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów295 829 248 113 74 437 62 546 
II. Zysk (strata) z działalności operacyjnej10 179 16 665 2 561 4 201 
III. Zysk (strata) brutto9 534 18 811 2 399 4 742 
IV. Zysk (strata) netto przypadajacy na akcjonariuszy jednostki dominującej6 128 21 670 1 542 5 463 
V. Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej38 075 43 773 9 581 11 035 
VI. Przepływy pieniężne netto z działalności inwestycyjnej-29 175-10 812-7 341-2 726
VII. Przepływy pieniężne netto z działalności finansowej-18 595-12 669-4 679-3 194
VIII. Zmiana środków pieniężnych i ekwiwalentów-9 69520 292 -2 4395 115 
IX. Średnia ważona liczba akcji (w szt.)50 937 386 50 937 386 50 937 386 50 937 386 
X. Zysk (strata) na jedną akcję zwykłą (w zł / EUR)0,12 0,43 0,03 0,11 
.
XI.  bilans nabilans nabilans nabilans na
XII.  2011-03-312010-12-312011-03-312010-12-31
XIII. Aktywa razem1 804 662 1 805 476 449 827 455 894 
XIV. Zobowiązania długoterminowe260 327 273 497 64 889 69 060 
XV. Zobowiązania krótkoterminowe296 389 295 427 73 877 74 597 
XVI. Kapitał własny akcjonariuszy jednostki dominującej1 231 396 1 221 052 306 936 308 323 
XVII. Kapitał zakładowy50 937 50 937 12 696 12 862 
XVIII. Średnia ważona liczba akcji (w szt.)50 937 386 50 937 386 50 937 386 50 937 386 
XIX. Wartość księgowa na jedną akcję zwykłą (w zł / EUR)24,17 23,97 6,03 6,05 


 

Dołącz do dyskusji: 6,13 mln zł zysku Agory w I kw. 2011, spadek o ponad 70 proc.

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gość
Uspokojmy sumienia po polskim ostrym Tadziku Sołtysie na polskim nieistniejącym Bloombergu. Tadzik daj jakiś plakat na miasta, to brokuły pójdą spać a następnego dnia ostro się pobawią.
odpowiedź