4,46 mln widzów Pucharu Świata w skokach narciarskich w TVP1 i Eurosport 1
Puchar Świata w skokach narciarskich w sezonie 2016/2017 ogląda średnio 4,46 mln widzów (4,02 mln osób w TVP1 i 441 tys. w Eurosporcie 1) - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
W Polsce relacje z zawodów Pucharu Świata w skokach narciarskich mężczyzn transmitowane są na antenach: TVP1 i Eurosportu.
Wszystkie relacje z zawodów pokazywane w okresie od 25 listopada do 11 grudnia 2016 roku oglądało średnio 4,02 mln widzów telewizyjnej Jedynki. Przełożyło się to na 31,15 proc. udziału tej stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 24,29 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 28,39 proc. w 16-59 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na antenie Eurosportu transmisje ogląda dodatkowe 441 tys. osób, co daje tej stacji odpowiednio 3,46 proc., 2,27 proc. i 2,71 proc. udziału.
Łączna widownia po trzech pierwszych tygodniach trwającego właśnie sezonu PŚ w skokach na obu antenach wynosi zatem 4,46 mln osób (odpowiednio 34,61 proc., 26,26 proc. i 31,10 proc. udziału).
PŚ w skokach - 25.11-11.12.2016 | Wszyscy 4+ | 16-49 | 16-59 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
TVP1 | 4 020 840 | 31,15% | 1 169 103 | 24,29% | 2 060 448 | 28,39% |
Eurosport 1 | 440 535 | 3,46% | 107 971 | 2,27% | 194 064 | 2,71% |
Sumarycznie: | 4 461 375 | 34,61% | 1 277 074 | 26,56% | 2 254 512 | 31,10% |
W całym sezonie 2015/2016 zmagania skoczków przyciągały 3,34 mln widzów (3,02 mln w TVP1 i 320 tys. w Eurosporcie 1). Wówczas zainteresowanie skokami było mniejsze, bo polscy skoczkowie spisywali się znacznie słabiej niż obecnie.
Do tej pory najwięcej widzów w TVP1 zgromadził indywidualny konkurs w Klingenthal, który odbył się 4 grudnia br. Śledziło go 4,55 mln osób. W tych zawodach po I serii liderem był Maciej Kot, a drugie miejsce zajmował Kamil Stoch. Bardzo dalekie skoki rywali w II serii spowodowały, że w ostateczności Stoch ukończył zawody na 4. miejscu, a Kot znalazł się oczko niżej.
Drugie miejsce należało do rozegranego tydzień później konkursu w Lillehammer (4,48 mln widzów), który zakończył się triumfem Kamila Stocha i drugim miejscem Macieja Kota.
Podium uzupełnia drużynowy konkurs w Klingenthal, w którym reprezentacja Polski znokautowała swoich rywali (3,98 mln widzów).
Trzy topowe transmisje | Wszyscy 4+ | ||||
Zawody | Data | Start | Koniec | AMR | SHR % |
KLINGENTHAL | 04-12-2016 | 14:58:18 | 16:53:06 | 4 553 202 | 33,52% |
LILLEHAMMER | 11-12-2016 | 14:59:52 | 17:02:42 | 4 478 137 | 31,93% |
KLINGENTHAL | 03-12-2016 | 16:08:21 | 18:07:03 | 3 980 517 | 30,58% |
TVP1 w paśmie nadawania konkursów PŚ w skokach miażdży konkurencję w rynku telewizyjnym. Wiceliderem wśród tzw. „wielkiej czwórki” jest Polsat z udziałem na poziomie już tylko 7,30 proc. Trzeci jest TVN (7,10 proc.), a czwarta - TVP2 (4,62 proc.).
Wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 drugi jest już jednak TVN, a dalej plasują się Polsat i Dwójka.
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | 16-59 | |||
AMR | SHR % | AMR | SHR % | AMR | SHR % | |
TVP1 - PŚ w skokach | 4 020 840 | 31,15% | 1 169 103 | 24,29% | 2 060 448 | 28,39% |
Polsat | 942 798 | 7,30% | 370 773 | 7,70% | 560 626 | 7,73% |
TVN | 916 921 | 7,10% | 489 860 | 10,18% | 619 236 | 8,53% |
TVP2 | 596 716 | 4,62% | 186 223 | 3,87% | 300 351 | 4,14% |
Wpływy reklamowe z zawodów PŚ transmitowanych w TVP1 w sezonie 2016/2017 wyniosły dotychczas 6,10 mln zł.
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w listopadzie br. wyniósł 11,01 proc.
Dołącz do dyskusji: 4,46 mln widzów Pucharu Świata w skokach narciarskich w TVP1 i Eurosport 1