4,46 mln widzów Pucharu Świata w skokach narciarskich w TVP1 i Eurosport 1
Puchar Świata w skokach narciarskich w sezonie 2016/2017 ogląda średnio 4,46 mln widzów (4,02 mln osób w TVP1 i 441 tys. w Eurosporcie 1) - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

W Polsce relacje z zawodów Pucharu Świata w skokach narciarskich mężczyzn transmitowane są na antenach: TVP1 i Eurosportu.
Wszystkie relacje z zawodów pokazywane w okresie od 25 listopada do 11 grudnia 2016 roku oglądało średnio 4,02 mln widzów telewizyjnej Jedynki. Przełożyło się to na 31,15 proc. udziału tej stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 24,29 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 28,39 proc. w 16-59 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na antenie Eurosportu transmisje ogląda dodatkowe 441 tys. osób, co daje tej stacji odpowiednio 3,46 proc., 2,27 proc. i 2,71 proc. udziału.
Łączna widownia po trzech pierwszych tygodniach trwającego właśnie sezonu PŚ w skokach na obu antenach wynosi zatem 4,46 mln osób (odpowiednio 34,61 proc., 26,26 proc. i 31,10 proc. udziału).
PŚ w skokach - 25.11-11.12.2016 |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
16-59 |
|||
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
TVP1 |
4 020 840 |
31,15% |
1 169 103 |
24,29% |
2 060 448 |
28,39% |
Eurosport 1 |
440 535 |
3,46% |
107 971 |
2,27% |
194 064 |
2,71% |
Sumarycznie: |
4 461 375 |
34,61% |
1 277 074 |
26,56% |
2 254 512 |
31,10% |
W całym sezonie 2015/2016 zmagania skoczków przyciągały 3,34 mln widzów (3,02 mln w TVP1 i 320 tys. w Eurosporcie 1). Wówczas zainteresowanie skokami było mniejsze, bo polscy skoczkowie spisywali się znacznie słabiej niż obecnie.
Do tej pory najwięcej widzów w TVP1 zgromadził indywidualny konkurs w Klingenthal, który odbył się 4 grudnia br. Śledziło go 4,55 mln osób. W tych zawodach po I serii liderem był Maciej Kot, a drugie miejsce zajmował Kamil Stoch. Bardzo dalekie skoki rywali w II serii spowodowały, że w ostateczności Stoch ukończył zawody na 4. miejscu, a Kot znalazł się oczko niżej.
Drugie miejsce należało do rozegranego tydzień później konkursu w Lillehammer (4,48 mln widzów), który zakończył się triumfem Kamila Stocha i drugim miejscem Macieja Kota.
Podium uzupełnia drużynowy konkurs w Klingenthal, w którym reprezentacja Polski znokautowała swoich rywali (3,98 mln widzów).
Trzy topowe transmisje |
Wszyscy 4+ |
||||
Zawody |
Data |
Start |
Koniec |
AMR |
SHR % |
KLINGENTHAL |
04-12-2016 |
14:58:18 |
16:53:06 |
4 553 202 |
33,52% |
LILLEHAMMER |
11-12-2016 |
14:59:52 |
17:02:42 |
4 478 137 |
31,93% |
KLINGENTHAL |
03-12-2016 |
16:08:21 |
18:07:03 |
3 980 517 |
30,58% |
TVP1 w paśmie nadawania konkursów PŚ w skokach miażdży konkurencję w rynku telewizyjnym. Wiceliderem wśród tzw. „wielkiej czwórki” jest Polsat z udziałem na poziomie już tylko 7,30 proc. Trzeci jest TVN (7,10 proc.), a czwarta - TVP2 (4,62 proc.).
Wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 drugi jest już jednak TVN, a dalej plasują się Polsat i Dwójka.
Stacja |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
16-59 |
|||
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
|
TVP1 - PŚ w skokach |
4 020 840 |
31,15% |
1 169 103 |
24,29% |
2 060 448 |
28,39% |
Polsat |
942 798 |
7,30% |
370 773 |
7,70% |
560 626 |
7,73% |
TVN |
916 921 |
7,10% |
489 860 |
10,18% |
619 236 |
8,53% |
TVP2 |
596 716 |
4,62% |
186 223 |
3,87% |
300 351 |
4,14% |
Wpływy reklamowe z zawodów PŚ transmitowanych w TVP1 w sezonie 2016/2017 wyniosły dotychczas 6,10 mln zł.
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w listopadzie br. wyniósł 11,01 proc.
Dołącz do dyskusji: 4,46 mln widzów Pucharu Świata w skokach narciarskich w TVP1 i Eurosport 1