SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

16 proc. obłożenia reklamami w serwisach VOD największych nadawców. Blisko 10 minut reklam na godzinę

Blisko 10 minut reklam na godzinę programu przypada w serwisach VOD największych nadawców telewizyjnych - wynika z analizy agencji mediowej Wavemaker (GroupM). W serwisach komercyjnych stacji (Player i Ipla) obłożenie jest już porównywalne do telewizyjnego. Choć VOD w tym roku reklamowo nie urośnie, to i tak wzmocni się jego pozycja na całym szeroko pojętym rynku reklamy wideo.

16 proc. stanowił średni czas emisji reklam w ramach programów w serwisach VOD największych nadawców - wynika z cyklicznej analizy Wavemaker zrealizowanej na przełomie września i października. To nieznacznie więcej niż w marcu tego roku, kiedy to średnie obłożenie Playera, Ipli i VOD TVP sięgało 15 proc.

Blisko 10 minut reklam na godzinę

Oznacza to, że serwisy VOD głównych nadawców pokazywały 9,6 minuty reklam na godzinę programu. Średnią tę podnoszą wyniki serwisów należących do nadawców komercyjnych, gdzie w zasadzie clutter zrównał się z telewizyjnym.

Przypomnijmy, że w telewizji reklamodawcy mogą zajmować maksymalnie 12 minut na godzinę i stacje komercyjne od lat ten limit skrzętnie wykorzystują.

Wavemaker tłumaczy, że obłożenie serwisów VOD rośnie wraz z popularnością tego medium, ale i poszukiwaniem przez reklamodawców zasięgu w młodszych grupach wiekowych. I dodaje, że strategie polskich nadawców wyraźnie nie zakładają na razie utrzymania większego luzu reklamowego na łamach ich stron z wideo.

Na świecie eksperymentuje się już z różnymi modelami obecności reklam w serwisach AVOD - np. uruchomiony w ub.r. przez NBC Universal serwis Peacock swoim wyróżnikiem czyni maksymalnie 5-minutowy limit czasu reklamowego przypadający na godzinę programu.

Wysokie viewability reklam

W Polsce, mimo wysokiego clutteru, serwisy VOD głównych nadawców utrzymują świetny poziom viewability reklam. Dane Gemius AdReal pokazują, że najwyższym stopniu wskaźnik ten realizuje VOD TVP (gdzie clutter reklamowy jest istotnie niższy niż w serwisach komercyjnych nadawców).


 

Serwisy lokalnych nadawców wyróżniają się też dużym udziałem wysokiej jakości impresji na tle konkurencji z segmentu reklamy wideo.

GroupM odnotowuje, że średni udział wyświetleń spełniających wypracowane przez spółkę kryteria jakościowe sięga od 53 do 74 proc. w serwisach lokalnych wydawców. Dla porównania na Facebooku ten udział wynosi od 8 do 20 proc.


Choć rola e-wideo w kampaniach systematycznie rośnie, w 2020 r. nawet ten segment odnotuje lekka tendencję spadkową.  - Mniejszy udział kampanii wizerunkowych, w którym istotną rolę odgrywał zawsze kanał wideo, sprawi, że także w tym segmencie odnotujemy 7 do 9 proc. spadku. Rynek ten będzie więc wart niespełna 800 mln zł – mówi Agnieszka Lizon, digital trading director GroupM.

Zdaniem analityków Wavemaker, udział segmentu wideo w całym rynku reklamy multiscreen i tak wzrośnie, ponieważ przewidywany spadek inwestycji reklamowych w telewizji sięgnie w skali roku 13 proc. 

Netflix na czele, Player przed TVP VOD i CDA Premium

Według wyników badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl przeglądarkową wersję Netflixa we wrześniu odwiedziło 4,95 mln polskich internautów, co dało 17,9 proc. zasięgu. Użytkownicy wykonali w serwisie 63,65 mln odsłon, każdy średnio 12,9.

Netflix jest zdecydowanym liderem w liczbie użytkowników, w zajmującym drugą pozycję Player.pl (Grupa TVN Discovery Polska) 2,81 mln internautów wygenerowało 60,52 mln odsłon (przeciętnie po 21,5 na odwiedzającego).

Oprócz Netflixa w zestawieniu jest kilka innych witryn działających w modelu subskrypcyjnym. CDA Premium miało 2,26 mln użytkowników i 21,27 mln odsłon, a HBOGO.pl - 1,38 mln odwiedzających i 12,26 mln odsłon.

Witryny VoD pozostałych głównych nadawców telewizyjnych osiągnęły dużo niższą odwiedzalność niż Player. TVP VOD zanotowało 2,58 mln użytkowników i 32,07 mln odsłon, a Ipla.tv (Grupa Cyfrowy Polsat) - 1,44 mln użytkowników i 23,74 mln odsłon.

W sekcji VoD portalu WP.pl 2,59 mln internautów wykonało 10,65 mln odsłon, a w vod.pl (Ringier Axel Springer Polska) 2,15 mln użytkowników wygenerowało 6,52 mln odsłon.

Dołącz do dyskusji: 16 proc. obłożenia reklamami w serwisach VOD największych nadawców. Blisko 10 minut reklam na godzinę

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zespół niespokojnych tabelek
16%? Wypełnienie jest na poziomie 80% maksymalnego wypełnienia w telewizji. Tak powinien brzmieć nagłówek - cluter w VOD sięgnął 80% cluteru telewizyjnego!
0 0
odpowiedź
User
Taka ilość reklam w internecie jest nie do zniesienia
10 minut reklam na godzinę audycji? Szalency
0 0
odpowiedź
User
tom
Program tv można przełączyć na inny, tu nie da rady, więc wqrzenie oglądającego jest większe.
0 0
odpowiedź