Wartość sprzedaży w Polsce w I półroczu 2012 roku wyniosła 189,7 mln zł i była o 2,2% wyższa niż sprzedaż w tym samym okresie 2011 roku, kiedy to osiągnęła wartość 187,5 mln zł.
Jeśli chodzi o sytuację na rynkach zagranicznych, odnotowano wzrost sprzedaży na Ukrainie i pozostałych rynkach (Rosja, Słowacja, Węgry, Rumunia, Mołdawia, Gruzja, Armenia, Kazachstan) oraz spadek na rynku białoruskim. Ten ostatni jest efektem głębokiego kryzysu walutowego i gwałtownej dewaluacji białoruskiego rubla, które miały miejsce w 2011 roku.
Perspektywy rozwoju Grupy na rok 2012 kształtują się optymistycznie. Śnieżka planuje zwiększenie inwestycji w sieć detaliczną w Polsce. – Zamierzamy jeszcze w tym roku zwiększyć nakłady. Zajmiemy się przebudową „alei produktów” Śnieżki, Magnat i Vidaron, które powstaną w 100 nowo otworzonych sklepach – komentuje Piotr Mikrut, Prezes Zarządu FFiL Śnieżka S.A.
Bardzo ważnym aspektem są także założenia dotyczące polityki dywidendy. – Jeśli chodzi o podział zysku, planujemy wypłatę dywidendy w przedziale 25-50% osiągniętego zysku – mówi Piotr Mikrut. Wysokość dywidendy wypłacanej z zysku za 2011 rok wynosi 1,35 zł za 1 akcję. Śnieżka może prowadzić skup akcji do końca 2012 roku, w wyniku ogłoszonego w maju br. wezwania, spółka zakupiła już 932 898 akcji po cenie 31,00 zł za jedną akcję.