Wygląda na to, iż era irytujących reklam dobiega końca. Google AdSense stargetuje swoje reklamy nie tylko przy pomocy danych demograficznych poszczególnych grup docelowych, ale również indywidualnych preferencji użytkowników sieci.
Już ponad półtora roku temu Google wprowadziło prawdziwe udogodnienie dla swoich użytkowników. Mowa tu o możliwości wyłączenia irytującego przedstawienia graficznego. Wystarczy kliknąć przycisk [x], a reklama zgasi się w trybie natychmiastowym, co więcej - nie pojawi się na monitorze danego Internauty ponownie.
Ponieważ użytkownicy Google wyciszyli w ten sposób miliony reklam, administracja przedsiębiorstwa potraktowała zachowania Internautów jako swoisty sygnał alarmowy. Firma postanowiła wykorzystać swój potencjał do zrealizowania badań, które w przyszłości przyczynią się do tego, aby uczynić reklamy bardziej istotnymi i przydatnymi zarazem.
Według obietnic, w ciągu najbliższych tygodni Google przeprowadzi reklamową ankietę, która pojawiać się będzie po naciśnięciu przycisku wyłączania u każdego Internauty. Eksperyment ten, jak mówi firma Google, pomoże dowiedzieć się więcej o preferencjach i upodobaniach użytkowników.
Na podstawie screenów Google widzimy, iż ankieta pozwoli użytkownikom jedynie na trzy możliwości odpowiedzi. Użytkownicy myśląc iż rzeczywiste wyłączenie reklamy będzie uwarunkowane pozostawieniem odpowiedzi, dostarczą Google wielu cennych informacji – komentuje Kamila Szwagiel, Project Manager GRUPA 36NET. – Miejmy nadzieję, iż przyczynią się one do starannego dopracowania metod targetowania reklam do poszczególnych konsumentów w sieci.
Więcej na: http://www.NR1wINTERNECIE.pl
http://www.grupa365net.pl oraz http://www.facebook.com/grupa365net