Respondenci uznali, że nowoczesne technologie pomagają we wspólnym spędzaniu wolnego czasu i pozytywnie wpływają na relację między partnerami (ponad 50%). Połowa respondentów stwierdziła, że wspólne oglądanie telewizji ma pozytywny wpływ na budowanie relacji w związku. Badania wykazały, że 78% z nas spędza czas w ten sposób, głównie na oglądaniu filmów i seriali (71%), programów informacyjnych (50%), edukacyjnych (42%) oraz tych, związanych z dzielonymi pasją, jak gotowanie (34%), czy podróże (36%). Wielu badanych (64%) wskazało rozmowy na różne tematy, jako fantastyczną formę spędzania wolnego czasu we dwoje. Na kolejnych miejscach znalazły się spotkania z przyjaciółmi na tzw. “domówkach” (45%), wspólne gotowanie (39%), czy czas poświęcony dzieciom (28%).
Wyniki badania UPC pokazują, że zdania dotyczące wyznawania uczuć za pomocą mediów są podzielone. Ponad połowa badanych uznała telefon za najlepsze narzędzie mówienia o uczuciach i miłości, wskazując na drugim miejscu sms (39%), komunikatory internetowe (34%) oraz e-mail (29%). Dodatkowo 18% uczestników badania wypowiedziało się pozytywnie na temat poprawy relacji ze swoim partnerem właśnie dzięki wykorzystaniu nowoczesnych mediów. Natomiast 37% uznało, że pomagają one również rozwiązywać problemy w związkach, kłótniach itp. Respondenci wskazywali, że dużo łatwiej komunikować sie z partnerem za pomocą telefonu, czy sms w sytuacji kryzysu. Łatwiej jest bowiem przekazywać swoje emocje i uczucia przez krótką wiadomość np. e-mail, ponieważ w ten sposób można dokładniej wyrazić to, co myślimy i czego oczekujemy od partnera.
W Dzień Św. Walentego badani najczęściej dają sobie upominki lub kwiaty (45%) lub organizują uroczystą kolację (61%) w romantycznej scenerii. Aż 75% badanych obchodzi Walentynki, dlatego zbliżające się święto zakochanych jest idealną sposobnością, aby w prosty sposób okazać uczucia bliskiej osobie. Wysyłanie miłosnych wyznań za pomocą e-kartki, zamówienie przez Internet bukietu kwiatów, sprawi radość naszemu partnerowi zwłaszcza, gdy zakochani nie mogą być w tym dniu razem.
***
O badaniu:
Badanie Miłość a nowe technologie. Czy nowe technologie wpływają na budowanie relacji międzyludzkich? przeprowadzono przez UPC Polska, za pomocą formularza on-line, próba: n=400, grudzień 2011
UPC Polska jest wiodącym dostawcą potrójnej usługi: telewizji kablowej, szerokopasmowego dostępu do Internetu i usług telefonicznych dla klientów indywidualnych i biznesowych. We wrześniu 2011 UPC Polska sfinalizowało zakup spółki Aster, rozpoczynając integrację obu firm. W zasięgu sieci UPC Polska oraz Aster znajduje się 2 608 300 mln gospodarstw domowych w ponad 100 miastach w Polsce. UPC Polska oraz Aster mają łącznie 1,493,900 abonentów telewizji kablowej, w tym 584 600 telewizji cyfrowej, 774 800 telewizji analogowej, 750 200 użytkowników internetu i 336 100 klientów usługi telefonicznej. UPC Polska, właściciel spółki Aster, jest częścią Liberty Global, Inc. (NASDAQ: LBTYA, LBTYB, LBTYK). www.upc.pl
Liberty Global, Inc. jest wiodącym, międzynarodowym operatorem telewizji kablowej. Firma oferuje zaawansowane usługi telewizyjne, głosowe i dostępu do Internetu, zapewniając 18 milionom klientów dostęp do świata informacji, komunikacji i rozrywki. Liberty Global dysponuje nowoczesnymi sieciami szerokopasmowymi w 14 krajach, głównie w Europie, ale także w Chile i Australii. Do firmy należą również znaczne spółki medialne i producenckie takie, jak Chellomedia w Europie (dane z dnia 30 września 2011).