Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2012-01-09

A A A POLEĆ DRUKUJ

Digital Signage w natarciu

Systemy Digital Signage wprowadziły zupełnie nową jakość komunikacji marki z klientem. Nowoczesne rozwiązania oferują znacznie atrakcyjniejszą formę dotarcia do klienta bezpośrednio w miejscu sprzedaży, a dodatkowo pozwalają na znacznie prostszą organizację promocji/komunikacji, niż w przypadku użycia standardowych mediów.

Digital Signage jest to zintegrowany system składający się z sieci nośników, połączonych z urządzeniem do zarządzania ich pracą oraz wyświetlanymi treściami. Obsługa nośników odbywa się poprzez oprogramowanie dostępne z poziomu przeglądarki, co sprawia, że całą, nawet bardzo dużą, rozproszoną siecią jest w stanie zarządzać jedna osoba, z dowolnego miejsca.

DS może być wirtualną ekspedientką, hostessą, może być ambasadorem marki, jej adwokatem, może być także doradcą lub nauczycielem, system może być też doskonałym zastępstwem dla tradycyjnych form reklamy.

Co więcej system DS jest pracownikiem, który potrafi stać na stanowisku 24/7, a jego zaangażowanie po 8 godzinach pracy pozostaje nadal na tym samym poziomie.

Systemy DS są wykorzystywane najczęściej do prowadzenia komunikacji np. jako system informowania oraz zarządzania ruchem pasażerów na lotniskach, prowadzenia komunikacji podczas różnego rodzaju eventów, prowadzenia działań promocyjnych np.: reklama POS, ale także jako system sprzedaży reklam np.: w autobusach, taksówkach, w centrach handlowych.

Wg badań Nielsen 74 % użytkowników zwróciło uwagę na nośniki  w miejscu dokonywania zakupów. Jest to o 23 % więcej niż w przypadku zwykłych nośników reklamy. Podstawowym powodem, dla którego klienci zwracają większą uwagę na ten rodzaj reklamy, jest atrakcyjniejsza forma przekazu, precyzyjne dostosowanie kontentu do umiejscowienia nośnika (każdy nośnik w sieci może przekazywać oddzielny kontent ), dostosowanie kontentu do pory roku, dnia, interaktywność, itd.

Przekaz reklamowy wyświetlany na nośnikach można dostosować do grupy docelowej oraz czasu w jakim jest wyświetlany. Właściciel sieci Digital Signage może dowolnie zmieniać treść umieszczoną na konkretnych wyświetlaczach, co daje możliwość bardzo szybkiego reagowania na zmiany w punkcie sprzedaży. Np. stoisko, w którym reklamowane są okulary słoneczne szybko może zostać zamienione na punkt sprzedaży parasoli. Każdy nośnik może wyświetlać zupełnie inny kontent, co daje możliwość odpowiedniego dostosowania przekazu do osób znajdujących się w pobliżu nośnika.
System nośników oraz kontent, zarządzany jest w bardzo prosty sposób za pomocą oprogramowania dostępnego z poziomu przeglądarki. Taki właśnie system oferuje firma M4B S.A., która obecnie jest trakcie wdrażania systemu DS dla Stadionu Narodowego w Warszawie.
Oprogramowanie to pozwala zarządzać rozległą siecią nośników za pośrednictwem internetu, co daje możliwość kierowania pracą monitorów z każdego miejsca.
Rodzaj nośników oraz kontent na nich zawarty ogranicza tylko wyobraźnia marketerów. System działa na monitorach lub telewizorach LCD, telewizorach plazmowych, dowolnej wielkości OLED, projektorach VGA, na ekranach tylnoprojekcyjnych, infokioskach itp.
Kontent natomiast zależy od celów kampanii, specyfiki miejsca, grupy docelowej.
Doskonałą formą zwiększenia zaangażowania klientów jest możliwość interakcji. System Digital Signage umożliwia dwutorową komunikację z użytkownikiem. W erze social mediów oraz szybko wkraczającej technologii mobilnej, DS daje ogromne możliwości komunikowania się w czasie rzeczywistym z użytkownikiem. Wciąganie klientów w interakcję poprzez zastosowanie nakładek dotykowych, komunikację użytkownika z nośnikiem DS poprzez sms, kody QR lub poprzez social media znacznie zwiększa poziom zaangażowania, a co za tym idzie wpływa pozytywnie na postrzeganie marki oraz procesy zakupowe.

Koszt takiego systemu jest silnie uzależniony od ilości zastosowanych nośników. Natomiast te są do nabycia w coraz niższych cenach. W chwili obecnej standardowy nośnik z oprogramowaniem do zarządzania systemem można kupić już od 3500 zł, co w porównaniu ze standardowymi narzędziami komunikacji/reklamy jest bardzo konkurencyjną ceną.
Coraz więcej firm decyduje się na inwestycje w DS, ze względu na jej innowacyjność oraz stosunkowo niewielki koszt. Zakładając, że taki system raz zakupiony można zastosować w wieloraki sposób, jest prosty w obsłudze i zastępuje często pracę szeregu osób, okazuje się bardzo opłacalną inwestycją.




Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS