W tym roku po raz pierwszy Carlsberg był głównym sponsorem Przystanku Woodstock. Dzięki obecności marki, festiwal obfitował w atrakcje piłkarskie oraz działania proekologiczne. Impreza przyciągnęła rekordową, prawie milionową publiczność.
Po raz pierwszy w historii festiwalu powstała Strefa EURO przygotowana przez Carlsberg"a, oficjalnego sponsora UEFA EURO 2012™. Woodstockowicze mogli w niej spędzić czas, nie tylko grając w piłkarzyki, ale mieli również okazję poznać tam piłkarską historię marki oraz zobaczyć prawdziwy Puchar UEFA EURO™ w specjalnie przygotowanym namiocie sferycznym. Carlsberg zbudował także profesjonalne boisko piłkarskie, na którym zostały rozegrane Woodstockowe Mistrzostwa Europy w piłce nożnej.
Zdecydowaliśmy się na udział w Przystanku Woodstock, ponieważ chcemy być jak najbliżej naszych konsumentów. Zaoferowaliśmy to, w czym jesteśmy najlepsi i mamy duże doświadczenie: piłka nożna oraz działania proekologiczne. Reakcje festiwalowiczów i zainteresowanie, jakim cieszyły się m.in. Woodstockowe Mistrzostwa Europy czy warsztaty edukacyjne, pokazują, że nasza decyzja o nawiązaniu współpracy była trafna – mówi Maciej Szalaty, senior brand manager Carlsberg.
Turniej piłkarski rozgrywał się w trakcie trzech dni festiwalowych. Gracze reprezentowali 16 drużyn narodowych wyłonionych w głosowaniu internautów przeprowadzonym na stronie www.carlsberg.pl/woodstock. W finale wystąpiły reprezentacje Macedonii i Albanii, mecz zakończył się wynikiem 3:2 dla Macedończyków. Zwycięzcy odebrali medale z rąk Jurka Owsiaka na głównej scenie festiwalowej. Na czas rozgrywek wprowadzono nowe reguły gry - za zachowania fair play zawodnicy byli nagradzani Zieloną Kartką. W czasie turnieju rozdano aż 317 zielonych kartek. Najlepsi zawodnicy zostali nagrodzeni biletami na UEFA EURO 2012™.
Jedną z największych atrakcji całego festiwalu była możliwość zobaczenia Pucharu UEFA EURO 2012™. Trofeum zostało odsłonięte w piłkarskim namiocie Carlsberg’a. W piątkowy wieczór puchar przeniesiono na główną scenę, gdzie o godzinie 21 Jurek Owsiak zaprezentował go wszystkim zgromadzonym festiwalowiczom. Obejrzało go kilkaset tysięcy widzów.
Drugą stroną obecności marki na imprezie było budowanie świadomości ekologicznej poprzez akcję: „Bądź fair wobec środowiska. Daj śmieciom kosza”. Pracownicy firmy, którzy na czas imprezy wcielili się w rolę wolontariuszy, rozdawali ulotki promujące zachowania proekologiczne, a także zachęcali do sprzątania i segregowania odpadów. Dzięki ich staraniom oraz zaangażowaniu Woodstockowiczów zebrano ponad 100 000 plastikowych kubków i 240 000 puszek po wypitym piwie. Nagrodą za udział w akcji były biodegradowalne gadżety.
W ramach promowania idei wolontariatu w firmie, do pracy na Festiwalu z własnej woli przyjechało 30 pracowników. Wolontariusze zostali oddelegowani do prac w EUROstrefie, EKOstrefie oraz w punkcie informacyjnym, przez 3 dni pomagając przy szeregu konkursów, warsztatów i aktywności adresowanych do woodstockowiczów. Wolontariusze jednomyślnie zadecydowali o przekazaniu wypracowanych środków na rzecz Fundacji WOŚP.
Carlsberg zadbał o najmniejsze szczegóły swojej obecności na festiwalu. Specjalnie na Przystanek Woodstock przygotował edycję limitowaną puszki 0,5l. Motywy charakterystyczne dla marki połączono ze stylistyką typową dla festiwalu. Dodatkowo fani muzyki mogli nabyć 5-paki piwa z kuponem konkursowym. Spośród osób, które wrzuciły kupony do urny, losowano każdego dnia bilety na UEFA EURO 2012™.
Tegoroczny Przystanek Woodstock okazał się wielkim sukcesem. Dopisała nie tylko największa w historii frekwencja. Uczestnicy mieli niepowtarzalną okazję poczucia piłkarskich emocji, jakie będą towarzyszyły UEFA EURO 2012™. Był to pierwszy sprawdzian dla kibiców przed nadchodzącymi Mistrzostwami, którego wyniki przerosły oczekiwania. Sukces festiwalu i powodzenie, jakim cieszyły się atrakcje zapewnione przez Carlsberg, zachęcają markę do jeszcze większego zaangażowania w kolejne edycje Przystanku Woodstock.
Carlsberg Polska zajmuje wiodące miejsce w polskim przemyśle piwowarskim, z udziałem w rynku na poziomie 15,5% (wg Nielsena, ujęcie ilościowe, średnia z 2010 roku), dostarczając marki piwa najwyższej jakości, odwołujące się do przyjemnych i radosnych stron dorosłego stylu życia. Carlsberg Polska ma w swoim portfelu marki: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Bosman, Piast. Piwa z grupy Carlsberg Polska warzone są w browarach w Brzesku, Szczecinie i Sierpcu.