SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Znamy już cennik nowego operatora Play

Debiutująca w piątek sieć komórkowa Play chce mieć 500 tys. klientów w 2007 r. Play zapowiada agresywną strategię cenową.

Debiutująca w piątek sieć telefonii komórkowej UMTS Play na koniec tego roku chciałaby mieć ok. 500 tys. klientów, poinformował w piątek Chris Bannister, prezes właściciela sieci, spółki P4.

"Spodziewamy się, że rocznie ok. 10 mln osób w Polsce zmienia sieć lub kupuje nowy telefon. Chcemy mieć 5% udziału w tej liczbie. To daje ok. 500 tys. osób na koniec tego roku" - powiedział Bannister dziennikarzom.

Sieć Play wystartowała w piątek ze sprzedażą w ok. 60 punktach dystrybucji, poinformował prezes P4.

"Do maja będziemy mieć ok. 400 punktów dystrybucji" - powiedział Bannister.

Prezes poinformował też, że P4 buduje obecnie 200 stacji bazowych, ale ma już pozwolenia na budowę ponad 600 stacji i pracuje nad pozyskaniem kolejnych 200 pozwoleń.

Szef P4 zapowiedział, że do końca 2008 roku Play chce objąć swoją siecią obszar zamieszkany przez ok. 50% populacji.

Według wcześniejszych zapowiedzi, nowy operator chce mieć 2,5 tys. stacji bazowych do końca 2008 roku. Koszt budowy jednej stacji to ok. 100 tys. euro. Oznacza to, że P4 wyda na budowę stacji 250 mln euro w ciągu najbliższych 2 lat.

P4 planuje osiągnąć zysk operacyjny przed amortyzacją (EBITDA) w ciągu 5 lat od komercyjnego startu.

"Wolną gotówkę będziemy generować za 7-8 lat. Nie chciałbym mówić o poziomie zysku netto, ponieważ telekomy ciągle inwestują" - powiedział Bannister.

Według podpisanej na początku lutego umowy, P4 podwyższy kapitał i zapłaci akcjami za przejęcie spółki Germanos Polska, operatora kilkuset punktów sprzedaży. Po sfinalizowaniu transakcji 22% kapitału P4 będzie miał Tollerton (właściciel Germanosa), Netia będzie miała 23,4% (wobec 30% obecnie), a islandzki fundusz Novator - 54,6% (wobec 70%). Transakcja ma zostać zamknięta do końca kwietnia.

Jaka oferta?
Play chce do końca roku pozyskać około 500 tys. klientów. Ma w tym pomóc agresywna strategia cenowa spółki i częste zmiany oferty. Nowy operator rozpoczął w piątek sprzedaż usług z ceną za minutę połączenia 49 groszy brutto do wszystkich sieci komórkowych i stacjonarnych. Natomiast cena za SMS i MMS będzie wynosić po 15 groszy brutto.

"Musimy być bardzo agresywni w kwestii cen. Nasza oferta obniża koszty usług o 35%. Będziemy zmieniać naszą ofertę co 6-8 tygodni" - powiedział podczas piątkowej konferencji prasowej Chris Bannister, prezes właściciela sieci, spółki P4.

Oferta post-paid i pre-paid w sieci Play nie będzie się różnić cenowo, ale klienci abonamentowi będą mogli taniej kupić telefon w sieci Play. W ofercie abonamentowej (abonamenty od 50 do 150 zł) klient otrzymuje pakiet złotówek do wykorzystania na rozmowy, SMS-y, MMS-y i surfowanie po internecie. Niewykorzystana kwota nie przechodzi na następny miesiąc.

Abonament

Cena abonamentu

Kwota do wykorzystania

Play Abonament 50

50,00 zł

70,00 zł

Play Abonament 70

70,00 zł

100,00 zł

Play Abonament 100

100,00 zł

150,00 zł

Play Abonament 150

150,00 zł

300,00 zł

Cena za minutę połączenia w Play będzie wynosić 49 groszy brutto do wszystkich sieci komórkowych i stacjonarnych z naliczaniem sekundowym i bez zróżnicowania na godziny szczytu i poza szczytem.

Za SMS i MMS do wszystkich komórkowych operatorów komórkowych oraz MMS na e-mail użytkownik sieci Play zapłaci 15 groszy, a za przesłanie 10 KB danych 5 groszy.

Dodatkowo za każde 2 minuty rozmów przychodzących klient sieci otrzyma 1 minutę połączeń wychodzących na dowolny numer.

Dołącz do dyskusji: Znamy już cennik nowego operatora Play

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl