Zakazana telewizyjna reklama Skype'a
Brytyjski regulator rynku reklamowego Advertising StandardsAuthority (ASA) zakazał emisji telewizyjnej reklamy operatoratelefonii internetowej Skype.
Regulator uznał, że spot wprowadza odbiorców w błąd w kwestiijakości połączeń wideo w usłudze Skype.
W stworzonej przez agencję Albion reklamie widzimy świeżoupieczonego ojca, który korzystając ze Skype'a i kameryinternetowej pokazuje rodzicom swoje nowo narodzone dziecko.
ASA otrzymała pięć skarg na reklamę, której zarzucono przesadęodnośnie jakości obrazu i dźwięku w porównaniu z tym co taknaprawdę oferuje usługa operatora.
Skype argumentował, że reklama miała na celu promocję możliwościwykonania połączenia wideo, a nie sprzętu, który na to pozwala.Firma zaznaczyła, że jakość połączenia zależy od wielu czynników(m.in. prędkości internetowego połączenia) i dlatego mogąwystępować różnice w doświadczeniu każdego użytkownika. Operatortłumaczył także, że z przyczyn technicznych nie mógł wykorzystać wreklamie obrazu z kamery internetowej. Twierdził również, że niewprowadził w błąd odbiorców, gdyż pokazana w reklamie jakośćpołączenia jest do osiągnięcia.
Regulator co prawda zgodził się, że firma nie mogła pokazać wspocie obrazu z kamery internetowej, ale uznał jednocześnie, żewidzowie mogli założyć, iż pokazana w reklamie jakość dźwięku iobrazu jest typowa dla połączeń wideo wykonywanych za pomocąSkype'a. Dlatego ASA uznała spot za wprowadzający w błąd i zakazałajego dalszej emisji bez wyraźnego zaznaczenia, że jakość połączeńwideo zależy od takich czynników jak prędkość internetowegopołączenia.
źródło: TG Daily
Dołącz do dyskusji: Zakazana telewizyjna reklama Skype'a