Wojciech Borowski kupił 75 proc. udziałów w firmie sprzedającej produkty ziołowe
Wojciech Borowski, CEO agencji reklamowej McCann Worldgroup Poland, został większościowym udziałowcem Vegi Group będącej właścicielem spółki oferującej produkty ziołowe - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. - Rolę naszą w tym projekcie widzimy jako inwestorzy finansowy, kibice i ewentualnie mentorzy - mówi Borowski.
Spółka Vegi Group jest właścicielem firmy Vegi Polska, która zajmuje się m.in. sprzedażą ziołowych naparów funkcjonalnych, a także tworzeniem ziołowych mini ogrodów - ścian w firmach. Wśród jej klientów są m.in. takie firmy, jak Grupa Capital Park, Avon, Ghelamco.
- Uznaliśmy wraz z moją małżonką, że Vegi jest ciekawą inicjatywą i chcielibyśmy wesprzeć firmę, która promuje bliski nam tryb życia, szczególnie wiedząc z osobistych doświadczeń z produktami Vegi, że napary ziołowe mają niesamowite walory zdrowotne i smakowe. Nasza inwestycja jest umotywowana możliwością wsparcia zespołu, który głęboko wierzy w sens i cel tworzenia produktów w zgodzie z filozofią Zielonej Strony Życia, z którą się w pełni zgadzamy i utożsamiamy. Rolę naszą w tym projekcie widzimy jako inwestorzy finansowy, kibice i ewentualnie mentorzy – podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Wojciech Borowski.
Z danych dostępnych w KRS wynika, że Wojciech Borowski kupił 30 marca br. 2625 udziałów w Vegi Group o wartości nominalnej 131,3 tys. zł. Drugi udziałowiec spółki to jej prezes Jan Tymoteusz Jungst, który obecnie ma 875 udziałów w spółce o wartości 43,8 tys. zł.
Z danych finansowych za 2018 rok wynika z kolei, że wcześniej Jungst miał 3499 udziałów, a 1 udział należał do Zofii Jungst.
Spółka Vegi Group miała na koniec 2018 roku 20 tys. zł przychodów operacyjnych, a jej koszty operacyjne wynosiły 188,4 tys. zł. Z tego 175,9 tys. zł stanowiły tzw. usługi obce (w tym 141 tys. zł stanowiły usługi doradcze).
Vegi Group jest jedynym właścicielem spółki Vegi Polska, zajmującej się sprzedażą i usługami związanymi z ziołami i produktami ziołowymi.
Jej przychody operacyjne w 2018 roku wyniosły 630,2 tys. zł (sprzedaż usług - 310,5 tys. zł, sprzedaż towarów - 319,8 tys. zł).
Spółka na koszty operacyjne przeznaczyła 938,1 tys. zł, z czego 389,9 tys. zł stanowiły wydatki na usługi obce. W tym zawierały się m.in. wydatki na usługi doradcze (148,2 tys. zł), wydatki na reklamę (30,1 tys. zł). Firma poniosła też wydatki z tytułu umów o dzieło (170 tys. zł), w 2018 roku zatrudniała na umowie o pracę 1 pracownika, którego wynagrodzenie wynosiło 3500 zł.
Dołącz do dyskusji: Wojciech Borowski kupił 75 proc. udziałów w firmie sprzedającej produkty ziołowe