Wirtualna Polska z większym spadkiem niż Onet-RASP, w górę YouTube i Interia (wyniki Gemius/PBI z kwietnia)
W kwietniu br. większość najpopularniejszych wydawców i serwisów internetowych w Polsce miała mniej użytkowników niż rok wcześniej. Największe spadki zanotowały strony Grupy OLX i ZPR Media, Gazeta.pl i Allegro.pl, a duże wzrosty osiągnęły YouTube i Interia.pl.
Według badania Gemius/PBI w kwietniu br. strony i aplikacje Google’a odwiedziło 26,77 mln realnych użytkowników (czyli 96,4 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali 8,2 mld odsłon. Liczba odwiedzających wzrosła w skali miesiąca o 188,2 tys.
Drugi w zestawieniu Facebook zanotował o ponad 2 mln użytkowników mniej (22,62 mln) i ponad 2 mld odsłon mniej (5,76 mld) niż witryny i aplikacje Google’a. Portal miał o 225,2 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej.
Witryny i aplikacje Grupy Onet-RASP straciły w skali miesiąca 216,3 tys. użytkowników, a te Grupy Wirtualna Polska - 418,3 tys. W efekcie różnica między nimi wzrosła do 537 tys. użytkowników. Przy czym więcej odsłon (2,91 mld) zanotowała Grupa Wirtualna Polska.
YouTube miał o 246,5 tys. odwiedzających więcej niż w marcu, a Grupa Interia.pl - 249,2 tys. Za to Grupa OLX straciła 811 tys. użytkowników, Grupa ZPR Media - 684,3 tys.
Ogólnie internautów w Polsce oszacowano na 27,8 mln, w tym 24 mln korzystających z sieci na komputerach i 20,9 mln - na smartfonach i tabletach.
Google.pl odwiedziło 26,45 mln użytkowników (o 270,8 tys. więcej niż miesiąc wcześniej), którzy wykonali 7,27 mld odsłon. Natomiast Google.com przy 19 mln użytkowników miał 788,4 mln odsłon.
Facebook zanotował 22,62 mln użytkowników i 5,76 mld odsłon, a YouTube - 20,26 mln użytkowników i 1,2 mld odsłon.
Onet.pl przy 17,65 mln użytkowników (153,6 tys. mniej niż miesiąc wcześniej) miał prawie 1,8 mld odsłona, a WP.pl - przy 14,17 mln użytkowników (460 tys. mniej niż w marcu) zanotowała 1,87 mld odsłon.
Interia.pl zyskała w skali miesiąca 594,2 tys. użytkowników, natomiast Allegro.pl straciło 575 tys., Gazeta.pl - 660,4 tys., a Poradnikzdrowie.pl - 636,7 tys.
Tylko na komputerach Grupa Google zanotowała 23,12 mln użytkowników (o 27,3 tys. więcej niż miesiąc wcześniej) i 5,4 mln odsłon, a Facebook mając o 4,5 mln odwiedzających mniej (18,62 mln) zanotował ponad dwa razy mniej odsłon (2,16 mld).
Grupa Wirtualna Polska straciła w skali miesiąca 422,7 mln użytkowników i miała już tylko minimalną przewagę nad Grupą Onet-RASP, która zanotowała spadek o 145,7 tys. W serwisach i aplikacjach pierwszego wydawcy wykonano 1,86 mld odsłon, a drugiego - 1,48 mld.
Grupa Allegro.pl straciła 548,5 tys. użytkowników, Grupa Gazeta.pl - 609 tys., a Grupa OLX - 616,9 tys., a Grupa ZPR Media - 732,1 tys.
1 2
Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska z większym spadkiem niż Onet-RASP, w górę YouTube i Interia (wyniki Gemius/PBI z kwietnia)