Wielkanoc 2013: dłużej przed telewizorem, „M jak miłość” hitem
Podczas tegorocznej Wielkanocy Polacy oglądali telewizję o 6 minut dłużej niż rok wcześniej. Wśród wszystkich widzów najchętniej wybieraną stacją była TVP1, a w grupie 16-49 liderem była TVN. Największą widownię zgromadził serial „M jak miłość”.
Najchętniej oglądaną pozycją programową między 30 marca a 1 kwietnia br. był serial „M jak miłość”, który w TVP2 w Lany Poniedziałek obejrzało 5,60 mln widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Drugie miejsce zajęło emitowane w pierwszy dzień Świąt w Jedynce „Ranczo” (5,47 mln widzów), a trzeci był serwis sportowy TVP1 (4,39 mln).
Ogółem w zestawieniu 10 topowych pozycji Jedynka umieściła aż sześć programów. Po dwa miejsca zajęły transmisje TVP2 oraz TVN.
WIRTUALNEMEDIA.PL | Wszyscy 4+ | ||||
Program | Stacja | Data | Start | AMR | SHR % |
M JAK MILOSC /TELENOW.POL./ | TVP2 | 01-04-2013 | 20:43 | 5 599 917 | 33,31% |
RANCZO /SER.KOM.POL./ | TVP1 | 31-03-2013 | 20:22 | 5 467 634 | 34,26% |
SPORT /SERWIS SPORT./ | TVP1 | 31-03-2014 | 19:59 | 4 385 772 | 29,22% |
WIADOMOSCI | TVP1 | 01-04-2016 | 19:30 | 4 090 131 | 25,66% |
BARWY SZCZESCIA /SER.POL./ | TVP2 | 01-04-2017 | 20:07 | 4 035 483 | 24,10% |
JAKA TO MELODIA ? /TELETURNIEJ/ | TVP1 | 01-04-2018 | 18:24 | 3 916 275 | 27,00% |
TELEEXPRESS | TVP1 | 01-04-2019 | 19:00 | 3 912 580 | 30,17% |
FAKTY | TVN | 01-04-2020 | 18:00 | 3 754 721 | 24,62% |
T-MOBILE EKSTRAKLASA 2012 /MAG.SPORT.POL./ | TVP1 | 30-03-2013 | 20:03 | 3 180 535 | 22,45% |
X FACTOR /PROG.ROZR.POL./ | TVN | 30-03-2014 | 20:00 | 3 075 405 | 21,74% |
Również i grupie komercyjnej 16-49 pierwsze i drugie miejsce zajęły „M jak miłość” (1,87 mln widzów) oraz „Ranczo” (1,69 mln widzów). Na trzecim miejscu znalazł się nadawany w TVN w Wielką Sobotę „X Factor” (1,54 mln widzów).
W tym rankingu TVP2, TVP1 i TVN umieściły po trzy programy, a jedną pozycję zajęła transmisja Polsatu.
WIRTUALNEMEDIA.PL | 16-49 | ||||
Program | Stacja | Data | Start | AMR | SHR % |
M JAK MILOSC /TELENOW.POL./ | TVP2 | 01-04-2013 | 20:43 | 1 869 592 | 26,26% |
RANCZO /SER.KOM.POL./ | TVP1 | 31-03-2013 | 20:22 | 1 693 738 | 26,14% |
X FACTOR /PROG.ROZR.POL./ | TVN | 30-03-2013 | 20:00 | 1 535 313 | 25,40% |
SPORT /SERWIS SPORT./ | TVP1 | 01-04-2016 | 20:00 | 1 439 739 | 21,73% |
WIADOMOSCI | TVP1 | 01-04-2017 | 19:30 | 1 408 967 | 21,88% |
DORWAĆ BYŁĄ /FILM KOM.ROM.USA/ | POLSAT | 01-04-2018 | 20:05 | 1 387 844 | 20,17% |
OCH KAROL 2 /FILM KOM.POL./ | TVP2 | 31-03-2013 | 21:10 | 1 369 652 | 21,24% |
FAKTY | TVN | 01-04-2020 | 19:00 | 1 358 423 | 22,00% |
BARWY SZCZESCIA /SER.POL./ | TVP2 | 01-04-2021 | 20:07 | 1 261 817 | 18,32% |
AKADEMIA POLICYJNA /FILM KOM.USA/ | TVN | 31-03-2013 | 12:49 | 1 122 813 | 22,63% |
Najchętniej oglądaną stacją podczas tegorocznej Wielkanocy była Jedynka z udziałem na poziomie 14,63 proc. Stacja ta zanotowała spadek o 1,58 pkt. proc. względem ubiegłorocznych Świąt. Na drugiej pozycji znalazła się TVN (11,50 proc. udziału, spadek o 3,10 pkt. proc.), a trzecia była TVP2 (11,49 proc., - 2,28 pkt. proc.). Wszystkie duże stacje straciły, ale zyskały za to mniejsze kanały naziemne jak TVN7, TV4 czy TV Puls.
Wszyscy 4+ | SHR% | |
Stacja | 07-09.04.2012 | 30.03-01.04.2013 |
TVP1 | 16,21% | 14,63% |
TVN | 14,60% | 11,50% |
TVP2 | 13,77% | 11,49% |
Polsat | 12,21% | 10,09% |
TVN7 | 2,32% | 4,14% |
TV4 | 3,54% | 3,76% |
TV PULS | 2,05% | 3,06% |
TVP INFO | 3,25% | 2,83% |
TVN24 | 2,12% | 2,37% |
Polsat2 | 1,15% | 1,51% |
Wśród widzów w wieku od 16 do 49 lat pozycję lidera utrzymała TVN, której udział zmalał o 3,57 pkt. proc. do poziomu 13,37 proc. Na drugiej pozycji znalazł się Polsat (11,43 proc. udziału, spadek o 2,42 pkt. proc.), a dopiero trzecia była TVP1 (10,73 proc., - 2,96 pkt. proc.).
16-49 | SHR% | |
Stacja | 07-09.04.2012 | 30.03-01.04.2013 |
TVN | 16,94% | 13,37% |
Polsat | 13,85% | 11,43% |
TVP1 | 13,69% | 10,73% |
TVP2 | 11,24% | 10,60% |
TVN7 | 2,41% | 4,09% |
TV4 | 3,75% | 4,09% |
TV PULS | 2,35% | 3,45% |
TVN24 | 1,40% | 1,82% |
TVP Seriale | 0,42% | 1,42% |
Polsat2 | 1,12% | 1,39% |
W tegoroczne Święta Wielkanocne Polacy oglądali telewizję średnio przez 5 godzin 14 minut i 34 sekundy, czyli o ponad 6 minut dłużej niż rok wcześniej.
ATV | |
07-09.04.2012 | 30.03-01.04.2013 |
05:08:30 | 05:14:34 |
Dołącz do dyskusji: Wielkanoc 2013: dłużej przed telewizorem, „M jak miłość” hitem