Wartość sprzedaży bezpośredniej wzrosła w ub.r. do 3,3 mld zł, ponad połowa to kosmetyki
W ub.r. obroty sektora sprzedaży bezpośredniej wyniosły 3,3 mld zł, o 4,6 proc. więcej niż rok wcześniej. 56 proc. stanowiły kosmetyki, a 92 proc. transakcji zrealizowano indywidualnie - wynika z danych Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej.
Według danych Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej w ub.r. zawarto 37,6 mln transakcji sprzedaży bezpośredniej. 92 proc. z łącznej kwoty 3,3 mld zł obrotów zapewniła sprzedaż indywidualna, a pozostałą część - sprzedaż grupowa (głównie prezentacje w domowe).
56 proc. wartości rynku stanowił handel kosmetykami, przy czym jego udział zmalał w skali roku o 4 pkt proc. Z kolei sprzedaż suplementów diety i produktów dietetycznych zapewniła 14,6 proc. łącznych obrotów, a sprzętu AGD - 12,5 proc.
Liczna osób współpracujących z firmami sprzedaży bezpośredniej zwiększyła się o 2 proc. do 998 tys. Aż 85 proc. z nich to kobiety, coraz więcej pracowników tej branży to ludzie w wieku 35-64 lat.
- Sprzedaż bezpośrednia wciąż się rozwija, o czym świadczą najnowsze wyniki. Mimo, że rynek ustabilizował się i przyrosty nie są już tak dynamiczne jak kiedyś, co roku obserwujemy stały, kilkuprocentowy wzrost sprzedaży. Coraz więcej osób przystępuje do współpracy z firmami z branży ze względu na korzyści, jakie oferuje ten sektor. Jest to szansa nie tylko na zarobek. Sprzedaż bezpośrednia umożliwia rozwój umiejętności interpersonalnych, które przydadzą się w prowadzeniu każdej działalności gospodarczej - komentuje Mirosław Luboń, dyrektor generalny Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej.
Dołącz do dyskusji: Wartość sprzedaży bezpośredniej wzrosła w ub.r. do 3,3 mld zł, ponad połowa to kosmetyki