SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wakacje należały do Polsatu. Aflofarm na czele wydatków

W tegoroczne wakacje telewizję oglądaliśmy nieco dłużej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Pozycję lidera oglądalności w rynku telewizyjnym zajął Polsat. Natomiast na czele wydatków reklamowych znalazła się firma farmaceutyczna Aflofarm.

Dane telemetryczne Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że w okresie od 1 lipca do 31 sierpnia 2015 roku statystyczny polski widz spędzał dziennie przed telewizorem 3 godziny, 50 minut i 14 sekund. W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. czas ten się wydłużył o 35 sekund.

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 4+ (w godz.)

ATV - okres

01.07 - 31.08.2014

03:49:39

01.07 - 31.08.2015

03:50:14

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych należało do Polsatu. Udział tego kanału względem analogicznego okresu 2014 roku zmniejszył się o 1,20 proc. i wyniósł 10,70 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Na drugiej pozycji znalazła się TVP1, której udział w analizowanym okresie zwiększył się o 1,52 proc. do 10,68 proc. Podium uzupełnia TVN. Jego wynik w porównaniu do lipca i sierpnia ub.r. zmalał o 4,81 proc. do 9,90 proc.

Zaś czwarte miejsce przypadło TVP2 (7,02 proc. udziału; w dół o 5,39 proc.).

Warty zauważenia jest fakt, że łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 39,17 proc. we wakacje 2014 roku do 38,30 proc. we wakacje 2015 roku - najniższego poziomu w historii prowadzenia badań telemetrycznych.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVP Info, którego udział wyniósł 3,98 proc., po wzroście o 9,34 proc.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVN24 (3,55 proc.; wzrost o 3,20 proc.), TV4 (3,45 proc.; do góry o 33,20 proc. - największy w top 10), TVN7 (3,21 proc.; w dół o 20,15 proc. - najbardziej w top 10), TV Puls (3,18 proc.; + 3,58 proc.) i Puls 2 (1,81 proc.; - 1,63 proc.).

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 4+

01.07 - 31.08.2014

01.07 - 31.08.2015

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

Polsat

613 490

10,83%

611 521

10,70%

TVP1

595 762

10,52%

610 096

10,68%

TVN

588 768

10,40%

565 661

9,90%

TVP2

420 315

7,42%

400 994

7,02%

TVP INFO

206 364

3,64%

227 602

3,98%

TVN24

194 839

3,44%

202 758

3,55%

TV4

146 703

2,59%

196 984

3,45%

TVN7

227 502

4,02%

183 520

3,21%

TV PULS

173 610

3,07%

181 682

3,18%

Puls 2

104 416

1,84%

103 645

1,81%

TTV - Twoja Telewizja

75 942

1,34%

94 780

1,66%

Polsat2

112 574

1,99%

93 634

1,64%

TVP Seriale

99 517

1,76%

90 747

1,59%

TVP Rozrywka

63 692

1,12%

78 508

1,37%

TV6

54 707

0,97%

74 153

1,30%

Polsat News

68 132

1,20%

69 773

1,22%

TVP Regionalna

70 192

1,24%

69 295

1,21%

Polo TV

46 989

0,83%

57 794

1,01%

Stopklatka

50 964

0,90%

53 763

0,94%

Polsat Sport

31 482

0,56%

45 514

0,80%

W najważniejszej dla reklamodawców grupie komercyjnej 16-49 pozycja lidera również należała do Polsatu, którego udział w okresie od 1 lipca do 31 sierpnia br. spadł o 0,41 proc. do poziomu 12,09 proc.

Na drugim miejscu znalazł się TVN z udziałem wynoszącym 11,26 proc., po wzroście o 2,74 proc.

Trzecia pozycja należała do TVP1 (7,37 proc., spadek o 9,57 proc.), a na czwartej uplasowała się TVP2 - jej udział zmalał o 9 proc. i wyniósł 6,47 proc.

Pierwszą piątkę zestawienia (po awansie z miejsca ósmego) zamyka stacja TV4 z 3,85 proc. udziału, po wzroście o 44,19 proc. - największym w top 10.

Zaś najwięcej stracił kanał TVN7, który spadł z pozycji piątej na siódmą. Jego średni wynik obniżył się o 9,94 proc. do 3,26 proc.

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 16-49

01.07 - 31.08.2014

01.07 - 31.08.2015

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

Polsat

270 799

12,14%

273 846

12,09%

TVN

244 428

10,96%

254 936

11,26%

TVP1

181 725

8,15%

166 813

7,37%

TVP2

158 581

7,11%

146 559

6,47%

TV4

59 563

2,67%

87 256

3,85%

TV PULS

76 642

3,44%

84 047

3,71%

TVN7

80 733

3,62%

73 803

3,26%

TVN24

63 381

2,84%

62 172

2,75%

TTV - Twoja Telewizja

33 339

1,50%

44 778

1,98%

Puls 2

39 940

1,79%

44 232

1,95%

TVP INFO

32 379

1,45%

40 812

1,80%

TVP Seriale

40 026

1,79%

40 738

1,80%

Polsat2

49 205

2,21%

37 885

1,67%

TV6

23 907

1,07%

36 716

1,62%

Polo TV

27 895

1,25%

35 387

1,56%

TVP Rozrywka

23 663

1,06%

29 720

1,31%

Stopklatka

21 053

0,94%

23 797

1,05%

Eska TV

30 521

1,37%

22 891

1,01%

Polsat News

25 116

1,13%

21 942

0,97%

TVN Style

20 401

0,91%

21 174

0,94%

W okresie od 1 lipca do 31 sierpnia 2015 roku największą widownię zgromadził serial „M jak miłość”, którego pierwszy powakacyjny odcinek - pokazany 31 sierpnia - oglądało 5,16 mln osób.

Drugie miejsce należało do „Teleexpressu”, którego emisję z 25 sierpnia śledziło średnio 3,93 mln widzów TVP1. Podium uzupełniają „Fakty” - wydanie z 25 sierpnia przyciągnęło do TVN średnio 3,68 mln widzów.

W zestawieniu dwudziestu najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 11 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Pięć lokat należało do programów TVP2, trzy - do TVN i jedno - do Polsatu.

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 4+

Program

Stacja

Data

Godz.

AMR

SHR %

M JAK MIŁOŚĆ /TELENOW.POL./

TVP2

31-08-2015

20:44 - 21:29

5 155 941

32,80%

TELEEXPRESS

TVP1

25-08-2015

17:00 - 17:15

3 933 338

39,94%

FAKTY

TVN

25-08-2015

19:00 - 19:26

3 680 792

29,71%

WIADOMOŚCI

TVP1

25-08-2015

19:30 - 19:57

3 474 956

25,90%

SPRAWA DLA REPORTERA /PROG.PUBLICYS./

TVP1

09-07-2015

21:22 - 22:09

3 341 604

23,43%

SPORT /SERWIS SPORT./

TVP1

16-08-2015

20:02 - 20:10

3 276 145

25,24%

PROGNOZA  POGODY

TVP1

16-08-2015

20:13 - 20:16

3 119 844

23,63%

WYWIAD Z PREZYDENTEM RP ANDRZEJEM DUDA

TVP1

26-08-2015

19:57 - 20:13

3 081 917

24,94%

17. MAZURSKA NOC KABARETOWA /KABARET/

TVP2

11-07-2015

22:21 - 23:25

2 900 148

26,50%

OJCIEC  MATEUSZ  /SER.KRYM.OBYCZ.POL./

TVP1

30-07-2015

20:29 - 21:13

2 890 821

21,24%

GOL T-MOBILE EKSTRAKLASA /MAG.PIL.POL./

TVP1

25-08-2015

20:06 - 20:10

2 876 164

20,48%

XXI FESTIWAL KABARETU W KOSZALINIE

TVP2

25-07-2015

21:14 - 22:08

2 817 015

23,16%

KULISY SERIALU M JAK MIŁOŚĆ

TVP2

31-08-2015

21:41 - 21:45

2 745 045

18,60%

ŚWIĘTOKRZYSKA GALA KABARETOWA /KABARET/

TVP2

29-08-2015

21:20 - 22:16

2 709 664

20,89%

LIGA MISTRZÓW - ELIMINACJE /MECZ PIŁKI NOŻNEJ/ LECH POZNAŃ - FC BASEL

TVP1

29-07-2015

20:39 - 22:38

2 692 709

19,55%

UWAGA ! /MAG.SENS.POL./

TVN

25-08-2015

19:52 - 20:10

2 639 557

19,05%

NA WSPÓLNEJ /SER.OBYCZ.POL./

TVN

25-08-2015

20:11 - 20:42

2 638 246

18,20%

LIGA MISTRZÓW - ELIMINACJE /MECZ PIŁKI NOŻNEJ/ FK SARAJEWO - LECH POZNAŃ

TVP1

14-07-2015

20:54 - 22:54

2 620 278

19,95%

DISCO HIT FESTIVAL KOBYLNICA 2015 /RELACJA/ CZ.2

Polsat

03-07-2015

20:53 - 21:31

2 557 208

20,29%

PRADA ALBO NIC /FILM KOM.ROM.MEKS.USA/

TVP1

16-08-2015

20:26 - 22:08

2 533 992

18,57%

W rankingu 20 topowych programów w grupie 16-49 najwięcej, bo dziewięć miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez Polsat.

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 16-49

Program

Stacja

Data

Godz.

AMR

SHR %

M JAK MIŁOŚĆ /TELENOW.POL./

TVP2

31-08-2015

20:44 - 21:29

1 761 617

28,07%

ŚWIĘTOKRZYSKA GALA KABARETOWA /KABARET/

TVP2

29-08-2015

22:30 - 23:26

1 352 997

27,91%

FAKTY

TVN

25-08-2015

19:00 - 19:26

1 338 494

29,49%

17. MAZURSKA NOC KABARETOWA /KABARET/

TVP2

11-07-2015

22:21 - 23:25

1 301 408

27,30%

KOGEL- MOGEL /FILM KOM.POL./

Polsat

12-07-2015

20:03 - 22:14

1 278 843

22,48%

LIGA MISTRZÓW - ELIMINACJE /MECZ PIŁKI NOŻNEJ/ LECH POZNAŃ - FC BASEL

TVP1

29-07-2015

20:39 - 22:38

1 206 314

20,15%

2012 /FILM SF.USA/

Polsat

24-08-2015

20:05 - 23:13

1 159 153

21,64%

XXI FESTIWAL KABARETU W KOSZALINIE

TVP2

25-07-2015

21:14 - 22:08

1 145 920

23,29%

SEKSMISJA  /KOM.POL./

Polsat

26-07-2015

20:03 - 22:30

1 140 641

19,15%

FACECI W CZERNI 3 /FILM KOM.SF USA/

Polsat

31-08-2015

20:06 - 22:13

1 128 181

19,00%

HARRY POTTER I INSYGNIA ŚMIERCI CZ.2 /FILM FAB.USA/

TVN

28-08-2015

20:03 - 22:32

1 111 519

21,58%

WIADOMOŚCI

TVP1

25-08-2015

19:30 - 19:57

1 048 786

21,17%

DISCO POD GWIAZDAMI /KONCERT/

Polsat

15-08-2015

20:03 - 22:38

1 039 369

25,10%

WORLD TRADE CENTER /FILM DRAM.USA/

TVN

02-08-2015

20:01 - 22:30

1 033 353

19,29%

XXX /FILM FAB. USA/

Polsat

20-07-2015

20:04 - 22:28

1 027 189

19,50%

DISCO HIT FESTIVAL KOBYLNICA 2015 /RELACJA/ CZ.3

Polsat

03-07-2015

21:46 - 23:10

1 026 318

18,63%

PRADA ALBO NIC /FILM KOM.ROM.MEKS.USA/

TVP1

16-08-2015

20:26 - 22:08

1 026 211

18,34%

HARRY POTTER I CZARA OGNIA /FILM FAB.USA/

TVN

31-07-2015

20:01 - 23:08

1 026 189

21,61%

ŻONA NA NIBY /FILM.KOM.USA/

Polsat

09-07-2015

20:01 - 22:19

1 020 228

19,18%

GALIMATIAS CZYLI KOGEL MOGEL II /KOM.POL./

Polsat

19-07-2015

20:02 - 22:05

1 015 261

18,80%

 

Pierwsze miejsce wśród czołowych reklamodawców, którzy przeznaczyli największe wydatki reklamowe na telewizję, zajęła firma Aflofarm. We wakacje 2015 roku w reklamę telewizyjną zainwestowała ona 322,99 mln zł. W porównaniu do 2014 roku wynik ten zwiększył się o 63,68 proc.

Drugie miejsce należało do Procter & Gamble (87,03 mln zł; spadek o 7,91 proc.), a na podium znalazło się jeszcze P4 (57,25 mln zł; do góry o 11,05 proc.). Wszystkie dane cennikowe, bez rabatów.

Wirtualnemedia.pl

Wydatki na reklamę w PLN

Korporacja

01.07 - 31.08.2014

01.07 - 31.08.2015

AFLOFARM

197 337 825

322 994 492

PROCTER & GAMBLE

94 503 853

87 027 859

P4

51 555 838

57 250 253

PEPSICO

39 195 829

55 315 804

LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMA

34 361 307

52 003 255

KOMPANIA PIWOWARSKA

37 529 071

51 720 719

UNILEVER

68 136 016

51 241 135

NESTLE

56 651 354

50 156 021

POLKOMTEL SA

32 799 342

50 032 660

COCA COLA

26 991 576

46 555 905

 

Dołącz do dyskusji: Wakacje należały do Polsatu. Aflofarm na czele wydatków

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
bzoza23
To dzięki tym chorym paradokumentom, które ogłupiają naród i tymi lekami na pochwę, celulit, kaszel palacza i inne g**na.
odpowiedź
User
pavv
Rozdupany, Pierdzixy i Kutaspirazole górą!
odpowiedź
User
X
Mnie przerażają leki do usypiania dzieci
odpowiedź