SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W Europie Środkowej szybko rośnie bankowość detaliczna

W Europie Środkowej szybko rośnie sektor bankowości detalicznej i tendencja ta utrzyma się także w kolejnych latach - prognozują eksperci firmy konsultingowej Deloitte. Banki konkurują głównie w sferze działalności kredytowej.

Z najnowszego raportu opracowanego przez Deloitte, przesłanego w poniedziałek, wynika, że szybki wzrost sektora banków detalicznych odbywa się głównie dzięki rozwojowi tradycyjnych rynków środkowoeuropejskich, takich jak np. Polska. Do tych tendencji przyczyniają się także rynki np. Rosji, Ukrainy czy krajów bałkańskich, w których szybko dokonują się reformy i zmiany w sektorze bankowym.

Według Deloitte, rynek bankowości detalicznej w Europie Środkowej charakteryzuje ostra konkurencja, ponieważ rządzi tu zasada "kto pierwszy, ten lepszy". Chodzi przede wszystkim o pozyskanie jak największej ilości klientów poprzez poszukiwanie nowych rozwiązań i produktów niszowych. W opinii eksperta Marcina Zdrala, przykłady banków, które rozpoczęły działalność na polskim rynku w ostatnich latach dowodzą, że możliwe jest osiągnięcie znaczących rezultatów w krótkim czasie i powinno to stanowić zachętę dla potencjalnych inwestorów.

Według autorów raportu, tempo wzrostu sektora bankowego jest w niektórych krajach Europy Środkowej nawet trzykrotnie wyższe niż w strefie euro. Aktualne warunki rynkowe są niezwykle sprzyjające, szczególnie dla małych i średnich przedsiębiorstw, które stanowią większość (ponad 95 proc.) wszystkich działających firm.

Deloitte wskazuje, że nadal występują znaczne różnice w rozwoju pomiędzy sektorami bankowymi krajów Europy Centralnej i Zachodniej. Na szybko rosnących rynkach Europy Centralnej, banki konkurują głównie o udziały w rynku, które pozwolą im stworzyć bazę klientów, umożliwiającą szybki rozwój, a w efekcie zwiększenie przychodów. Zaś banki zachodnioeuropejskie bardziej zwracają uwagę na stronę kosztową swojej działalności.

Banki detaliczne konkurują głównie w sferze działalności kredytowej. Rywalizacja skupia się na stałym rozwoju nowoczesnych sieci dystrybucji (np. oddziały w centrach handlowych, pośrednicy, franczyza), rozwoju oferty produktowej, identyfikacji nowych segmentów klientów, doskonaleniu procesów biznesowych oraz rozwoju i implementacji systemów informatycznych.

"Kluczowymi czynnikami sukcesu zarówno dla obecnych jak i nowych graczy na rynku są: identyfikacja niszy klientów i rozwinięcie odpowiedniego modelu biznesowego, z jasno sprecyzowaną ofertą i właściwym podejściem marketingowym" - twierdzi Marcin Zdral.

Dołącz do dyskusji: W Europie Środkowej szybko rośnie bankowość detaliczna

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl