Za 2,5 miliarda dolarów Vivendi przejmuje 60 procent udziałów w grupie Havas
Medialny koncern Vivendi przejmie 60 proc. udziałów w grupie Havas zajmującej się reklamą i PR-em. Wartość transakcji wynosi 2,5 miliarda dolarów, umowa musi zaczekać na akceptację francuskiego regulatora rynku. W przyszłości planowane jest całkowite wchłonięcie Havas przez Vivendi.
Właścicielem grupy Havas jest koncern Bolloré Group, a jej obecnym szefem Yannick Bolloré - syn Vincenta Bolloré, prezesa i większościowego udziałowca Vivendi. Obaj menedżerowie wspólnie zarządzają także Bolloré Group.
Według komunikatu wydanego przez strony umowy musi ona zostać zaakceptowana przez francuski urząd antymonopolowy, zaś w przyszłości ma dojść do wykupienia wszystkich udziałów Havas przez Vivendi.
- Obecne przejęcie jest milowym krokiem w rozwoju naszej firmy jako kompleksowego dostawcy treści, mediów i komunikacji. Havas jest liderem w takich segmentach jak badania konsumenckie czy analiza danych, co dostarczy nam unikalnej wiedzy i stworzy dodatkowe możliwości rynkowej ekspansji - zaznaczył Arnaud de Puyfontaine, CEO of Vivendi.
Grupa reklamowa Havas (należą do niej m.in. agencje reklamowe Havas Worldwide i domy mediowe Havas Media) miała w 2016 roku 2,276 mld euro skonsolidowanych przychodów. To 3,1 proc. więcej niż w 2015 roku.
Vivendi jest właścicielem m.in. Universal Music Group oraz Grupy Canal+, która w Polsce jest operatorem platformy nc+.
Dołącz do dyskusji: Za 2,5 miliarda dolarów Vivendi przejmuje 60 procent udziałów w grupie Havas